misinator Creative Commons License 2024.05.03 0 0 2081

Hogy egyes dízelek hogy be tudnak "trakorosodni!"!?

Egy benzinesnek nagyon kajlának kell lennie ahhoz, hogy ugyanannyira leépüljön. (Főleg a szívó háromhengeresek)

 

Hogy ez mennyire konstrukciós hajlam és mennyire használat kérdése, az gondolom típusfüggő.

Már említettem, hogy a munkahelyemnek van 3 második generációs Skoda Superbje. Most fejből pontosan nem tudom, de 2010-2012 közötti évjáratúak, kiválóan felszereltek.

Kettő sofőrös volt: 140 lovasok, egyet maga hajtott az igazgató, az 170 lovas.

Mind a három kézi váltós, s mind valós 400 ezer kilométer felett van.

Kettő (egy 140 és a 170 Le) pár éve kulcsos autó lett, a harmadik maradt annál, aki az első perctől egyedül vezeti (kivéve szabadság).

Az elmúlt nem naptári év alatt úgy alakult, hogy mindegyikkel voltam Budapesten céges ügyeket intézni - utasok nélkül.

 

Az "egysofőrös" döbbenet: Csendesebb, kifinomultabb, urasabb még most is, mint a két éves I30-am! A Hyundai (motorja) minimálisan lett hangosabb; időnként halkan morog 80-100 között. Hiába na; 3 henger. (Erre, mint írtam a népítéletben, már a megrendelés előtt számítottam).

 

De a másik kettő, amelyik mindenki pokróca lett, az olyan lelakott lett műszakilag, hogy elkeserítő:

A futóművük, a váltójuk, kormányuk, futóművük - hogy milyen falábú emberek vannak!? Amikor az Albea finanszírozását intéztük, a régióigazgató le volt nyűgöződve, hogy a Nagypolszkim olyan állapotban van, olyan vezetni, mintha új lenne, pedig szegény már 18 éves volt, s felújításra szorult volna a motorja... ő meg akkor már S80-as Volvóval járt, s még udvariaskodnia sem kellett, hiszen osztálytársam volt - szívtuk egymás vérét eleget...

 

Na de a Superbeknek a felsoroltak még hagyján...de a motorjaik; mintha a tűzfal hiányzott volna, s ezek a motorok egy időben szántó MTZ-ben nyúzódtak volna!

 

Rokonom beújított egy megkímélt dízel Fusionra, ugyanolyanra, mint amivel előtte oktatott; felszereltség, évjárat, motor, még a szín is stimmelt.

3 hónap alatt utolérte minden, de leginkább a motor leöregedésben az elődjét az oktatástól.

 

 

 

Előzmény: motorbubus (2079)