Igen, valójában nem is egy hosszabbításról volt szó, hanem a már éptíés óta létező Vöröshíd állomáson nyitottak egy újabb fejtést, abba egy csonka vágánnyal. Egy térkép szerint volt egy 100 m-es kitérő (ez a helyszín alapján passzol is), illetve egy 200 m-es kitérő a mészkemenckék kiszolgálásához, de ez a helyszín alapján inkább 300+ m. Ezeken kívül volt még Vöröshíd és Alsóvadács között nagyjából félúton egy kitérő, az ottani fejtés kiszolgálására. utána következett az újságcikkben tárgyalt új fejtéshez vezető csonka, utána a hosszabbik kitérő, a rövidebbik kitérő, majd abból visszafelé elágazva egy csonka, ez eredetileg azért épült, mert az állomás egy meredek szakaszon volt, szóval a kocsimegfutamodás veszélye miatt terelővágánynak szánták. Ez után volt egy újabb csonka, ez volt eredetileg a Csonkás-völgybe vezető szárnyvonal, aztán jött maga a vörös híd, majd egy újabb csonka az ottani fejtésbe.
Igaz, itt is írtak már mindent: Bikol, Bikolpuszta, Marótpuszta, Pusztamarót, Maróth, Gerecse Gerecs, Vadács, Vadacs stb.
Mondjuk Vöröshídon - Vöröshidán viszonylag könnyű félreolvasni, elírni. ;)