(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.05 0 1 110699

Néhány pozitív gondolat az új O4-ről a régi O3 FL-hez képest a motor-váltó-tempomat háromszögben.

2,0 TSI + DQ381 DSG + hagyományos tempomat mindkettőnél. Az O4 pluszban 4x4-es.

 

Motorhang:

Gyorsításnál kellemes búgás a réginél kicsit kopogós-motorfűrész hanghoz képest. Lehet, hogy fejlettebb a motor felfüggesztése is. Lehet, hogy az újat hangolták is? Tényleg tök kellemes a hangja. A régié nem tetszett!

 

Váltó:

Kb. ég és föld. Már írtam, de gázelvételnél nincs már erőszakos motorfék, ami kis rángatózást is okozott. Szépen hagyja kigurulni gázelvételnél. Szoftveres trükkökre tippelnék a régihez képest, ami inkább tartja a gázt egy kicsit, vagy mi a manó. Az elindulás és a váltás is sokkal kulturáltabb. Pluszban állóra fékezésnél is simán meg lehet állni sokkal kisebb bólintással. Lehet, hogy inkább a motorhoz tartozna, de hirtelen padlógáznál sajnos nem nagyon van változás a reakcióidőben: várj 1 mp-et... Éljen a sok kibocsátási norma! Lényeg, hogy rosszabb nem lett...

 

(Hagyományos) tempomat:

Gyanús volt, de meg is figyeltem: komolyabb lejtőn nem gyorsul már fel az autó a beállított sebesség fölé. Visszagangol bmeg, és aktívan motorfékez. Elkezdtem játszani a beállított sebességgel, és a (-) gombot nyomva tartva levettem pl. 60-ról 40-re. Mintha elkezdtem volna komolyabban fékezni. Mellesleg a kezelési is említi, hogy lejtőn ez annyira tudja tartani a sebességet, amennyire gázelvétellel meg motorfékkel tudja. Lusta vagyok kinyitni a régi kezelésijét, de tény, hogy az lejtőn csak ezért nem kapcsolt vissza.

 

Van itt fejlődés kérem szépen! De tényleg. :-)