Mikor is beszéltünk erről? Másfél hónapja. Ez idő alatt nagyon sok minden tud változni... Elég jól haladnak a kínaiakkal az Újvidék-Szabadkával, az tény.
De ettől még kötve hiszem, hogy a jövő év vége előtt 100%-osan újra nyitnák a Szabadka és Halas közti szakaszt, Kelebiánál például nem úgy néznek ki a dolgok, mint ami egyhamar készen lesz.
Most felteszem rá, hogy a 136 villamos vontatása előbb megvalósul, mint a 150 alsó szakasza teljesen. Főleg, hogy a szerbek már idén őszre terveznek végezni Szabadkával, tehát onnantól már fizikai akadálya sem lenne hivatalosan, hogy beindulhassanak dróton.
"Nem kell sietni."
Pedig kellene, mert irtózatos szívás a magánoknak dízeleztetni emiatt a pár km-es kimaradó szakasz miatt. Különösen, hogy sokuk csak mindenféle csehszlovák meg román szil-szar hulladékokkal operál, a sokszor többezer tonnás vonatok élén is.
"Sok földmunka lesz vele."
Annyira sok nem kell, a 140-ről kell majd egy kicsit följebb vinni a 136 felújítás óta valamivel magasabb töltésére a deltát, és kész. Még az Osztrák-híd pillérjét - bár elég rendesen kipucolták a déli oldalát - és a magastöltést sem kell megbontani állítólag, mert elviszik majd mellette. + már amúgy is elkezdték az alapokat.
"Villamosvontatás is majd jövőre várható a röszkei vonalon,addigra meg járnak majd Kelebia felé/felől a tehervonatok."
Ez az, amit nem hiszek el.