AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109077

"Nem kötik be,beépítenek 2 váltót!"

És addigra a nyár folyamán akár meg is épülhet a kapcsolódó delta íve. És akkor mi lesz?

 

"Csak az áramellátást kell megépíteni a magyar oldalon,ami 2025-re várható."

Ez világos, pont ezért kellene sietni, mert a szerb oldalon ezután már adott lesz a lehetőség. Nem igaz, hogy két év alatt nem tudják ezt megcsinálni ezen a 15km-en, főleg hogy fizikailag itt is megvannak már szinte mindennel. 

 

"Nemcsak az miatt Dieseleznek,Kelebia felé is az volt az utolsó szakaszban."

Igen, mert miután leszedték a drótot - a bontási munkálatok legelső lépéseként - nem is volt más választásuk. Hogyan is kapcsolódik ez ide?

 

"Ez egy nagy blődség,főleg,hogy Kelebia felé is azzal fognak,ameddig az az olcsóbb energiailag."

Mi köze ennek az energiaárakhoz? Már messze nem olyan magasak. A rendezőig gond nélkül hozzák villanyokkal a tehereket, amiket aztán itt kénytelenek átadni a dízeleknek; ergo csak azért dízeleznek egyáltalán, mert a mondjuk 300km-es magyarországi távjukból az utolsó 15 még mindig dízeles. És ezért kell erre a mindennapi forgalmat bonyolító magánoknak minimum 2 dízelmozdonyt itt állomásoztatni, amik közül egyébként csak a Cargo képes valamirevaló normális gépekkel operálni, a 2016-os és 285-ös sorozatokkal.

 

 

"Azért a téglagyári tavak és környékük nem nyújtanak egy betonozott alapot."

Nem arról fogják elvileg elvezetni, hanem az Osztrák-híd és annak töltésének keleti oldalán. Ott pedig nincsen semmilyen tó, maximum csak susnyás, amit nagyrészt már - mint mondtam - ki is takarítottak. Egyszóval, semmi olyan iszonyat komoly meló, gépi földmunkával maximum néhány hét!

 

"Szabadka állomás vágányhelyzete határozza meg alapvetően a közlekedtethető vonatok számát"

Amit még mindig most ősszel terveznek megnyitni a szerbek. A vámmal pedig egyes vonatok esetében viszonylag meglepően gyorsan is képesek végezni.

 

"Nincs mit rugalmasabbá tenni,Szerbia nem EU tag."

 

Őő...megint, mi köze van ennek ehhez? Attól még, hogy nem EU-tag, még a TEN-T hálózatok - vagyis a X.-es és X/b. folyosók - ugyanúgy keresztülhaladnak rajta a Balkán déli része felé. Nem EU-tag, de európai ország - akárcsak Bosznia, Macedónia, Törökország, vagy Ukrajna, ezek sem azok, mégis érintettek legalább egy TEN-T korridor által. A szerbek pedig ehhez mérten vállalták is korábban, hogy megcsinálják az ezekhez tartozó vonalaikat.

 

Attól, hogy egy európai állam nem EU-tag, még mehetnek át rajta TEN-T vonalak, tehát nincsen ilyen összefüggés.

Előzmény: 1047 005-2 (109065)