AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 109078

"2010-ben az egyik etetés az Arad-Makó-Újszeged-Szeged-Szabadka vonal megújítása volt!"

 

Igen, és? Akárcsak a harmadik hidat, sőt általában éppen azzal összefüggésben, ezt is szereti megígérgetni szinte mindegyik politikai garnitúra négy évre négy évre, avagy választásról választásra. Ennyire kell nagyjából komolyan venni az általad éppen előbb belinkelt cikkben szereplő láz(ár)-álmokat is... 

De hogyan is kapcsolódik ez a 136 projektjéhez?

 

"az elhanyagoltság következtében a teherforgalom is 0-ra csökkent!"

Azelőtt se volt, csak mondom. 

 

Egyetértek, hogy az utóbbi száz, de különösen az elmúlt jónéhány évtizedben ami Szegedtől keletre történt, az szinte felért egy vasútrombolással, és különösen a lézer-féle bezárással még a kvázi utolsó reményét is elvesztette a környék arra, hogy esetleg lesz/lehet ez még jobb is. De amikor ilyen állapotok vannak, hogy konkrétan Trianon előtt legyártott sínszálak fekszenek a mai napig a nyílt vonalban Újszeged és Szőreg között, annyira nincs ezen mit csodálkozni, ez tényleg egy évszázados tendencia.

A képet még tavaly nyáron, az utolsó menetrendszerinti személyvonat elhaladása idején készítettem. Ha esetleg nem látszódna rendesen, az van ráírva, hogy " Resicza 1912 MA " Azaz 112 éves, még Martin-acél (ezt jelenti az MA) eljárással készült sínszálak akkoriból, amikor Resicabánya még az Osztrák-Magyar Monarchia része volt. Egyszóval baromi régi. Ezek után csodálkozunk, hogy megszűnt gyök2km/h-s átlagsebesség mellett?

Előzmény: Hy (109070)