AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109082

"Csak az ép a betáplálási oldal hiányzik."

És mi tart ezen még egy évig?

 

"Az,hogy csak a MÁV-tól vehetnek villamos energiát,így nem a piac határozza meg az árát."

Ez mindig is így volt, semmi újdonságot nem mondtál. A MÁV árait pedig az határozza meg, hogy honnan, milyen gyorsan, és főleg milyen áron és mennyi energiát sikerül beszerezni, szóval végső soron még ha közvetve is, de a piac határozza meg az árakat. Az energiaválság idején nem csoda, hogy az egekbe mentek, ami egyébként már régen megszűnt. Nem is dízeleznek annyit fölöslegesen a magánok a villamosított szakaszokon.

 

"Nemcsak Rendezőtől/ig Dieseleznek,hanem akár az egész 300 km-en."

Épp az, hogy egyre kevésbé. Te a korábbi évek dízelezési volumenét látod még mindig? Csak mert valószínűleg akkor russzul látod.

 

"De alapvetően Kkfháza a trakcióváltó állomás."

Volt, főleg amíg a 155-ön mehettek még vonatok. Aztán az elmúlt lassan 2 évben már fokozatosan szoktak át a rendezőig. Illetve ha nem is mindig kifejezetten odáig, de Dorozsma és Szatymaz is egyre többször lett átadó-átvevő pont az utóbbi időben. Tehát már nem Fh az elsődleges pont (a nem Cargo-s vonatoknak legalábbis). 

 

"Normális gépek még a CER-es remotok,a felújított Szergejek meg a Ludmillák és a Metrans EuroRunnerei."

Csak az utóbbiak, amúgy ez már nagyon relatív. A gyenge szegedi Szergejek mióta számítanak normálisnak a tranzitteherek élére? Nem mintha olyan nagy teljesítmények kellenének a teljesen sík, eleve Vmax 60-ra, de azért vannak pl több mint 2000 tonnás kokszvonatok is - amiket mondjuk szerencsére a Cargo visz általában 285-ösökkel - illetve rengeteg Kocúr is dolgozik sajnos a vonalon, amik minden, csak nem erősek.

 

"Ja,az odavezető darabon,meg a föld alatt a víz tudja,hogy nem mehet alá."

Tényleg nagyon nehéz dolog manapság megoldani a vízszigetelést párszáz méternyi vasúti pályánál... Főleg hogy ott van közöttük az osztrák-híd régi magastöltése, aminek szintén van azért valamennyi 'alapja', még ha ezer éves is.

 

"Igen,az üres rezes vonatokon nagyon kevés vizsgálni való van."

Metrans konténernél is volt már, hogy nagyon gyorsan beengedték, ami mondjuk érdekes.

 

"Mivel nem EU tag,vannak kötelezettségek a határon,azt nem lehet rugalmasabban kezelni."

A vámvizsgálatokat lehetne gyorsítani, rugalmasabbá tenni a két ország közötti államközi megegyezésekkel. Igaz, itt a feltételes módon van a hangsúly, de ha lenne rá valódi akarat. Nem is a papírozásokra gondoltam itt nyilván, hanem a vizsgálatokra, amik a tartózkodások legnagyobb okozói.

Előzmény: 1047 005-2 (109080)