Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 109084

Most van egy valahogy megtervezett, valahogy haladó projekt. Vagy van valamilyen infó arról, hogy halad, vagy marad a példák keresése, hogy ebben az országban, ebben az időszakban hogy halad egy projekt. Amitől persze még nem biztos, hogy úgy is lesz, csak épp nem túl valószínű, hogy az elmúlt pár évhez képest most bármi változott volna. Itt sok idő, míg egy fizikailag járható vágányhoz- amúgy külföldi, talán még jobb nevűnek is mondható cég - összerak egy valóban használható berendezést. 

 

 

de ez is olyan hogy az embernek olyan érzése van, szinte csak kishazánkban történhetnek meg ilyenek büntetlenül. 

 

Egészen addig, amíg kicsit szét nem néz külföldön, és nem talál hasonló dolgokat pár országban. 

 

ha lenne rá akarat, nem kéne hogy egy párszáz méternyi vasúti pályaív kiépítése évekig tartson, még mindenestül se.

 

Tény, hogy elég lassú a tempó. Amit itt kritikus dolognak tartok, az a 140-esbe való bekötés berendezése. A 136-os esetében a napi 10 személy+a meglévő tehervonatok mellett még csak-csak megoldható lenne berendezés nélkül, kis sebességgel haladni egy darabig, a fővonalon már érezhető lenne, ha az óránként 2-3 személyszállító vonat lassítana rá az elágazásra, illetve itt nagyobb botrány lenne egy rossz irányba terelt, vagy nem időben megálló vonatból. 

És persze lehet azt mondani, hogy valahol berendezés nélkül mennek viszonylag nagy sebességgel a vonatok - ez a 154-es esetében hosszabb ideje fennálló rendszerrel, és óránként 1-2 vonattal még elmegy, újonnan egy nagyobb forgalmú részen már annyira nem biztos, hogy jó ötlet. 

 

Persze van olyan EU-s ország ahol jól elvannak egy ideje működő berendezések, meg jelzők nélkül is. Aztán jön egy olyan eset, mint a tavalyi görögországi. 

 

 

 

 

Előzmény: AKF996 (109083)