Tankiszt Creative Commons License 2024.05.09 0 0 189549

Igen, voltak gondok. Én három évig voltam zászlóalj törzsfőnök, ezalatt három távvezetési gyakorlaton voltam (évente kettő volt)  oszlop parancsnok. Elsőre Csepeles oszlop, majd amikor értesültem róla, hogy megint oszlopot viszek, felballagtam a pcgjmű tervező tisztéhez, és kértem az Uralos oszlopot. Harmadjára is azt vittem. Csak abban az időben ez (Tatán) egy háromnapos gyakorlat volt. Első éjszaka Csákberény mellett, a második Tök nevű falu feletti dombon aludtunk. Az ellátó század biztosította a kaját. Az egyiken talán április elején csak sátrak, semmi fűtő alkalmatosság. Aztán mire beértünk az első pihenőbe (Csákberény melletti kis hegyekbe) , havas volt minden. A katonák vegyvédelmi köpenyben aludtak, majd szét fagytunk. Egyébként az első ilyen oszlop parancsnoki élményem az volt, mikor a hadtest parancsnoka másnap délelőtt leszállt helikopterrel a völgyben ellenőrizni a foglalkozásokat. Ugyanis ez nem csak a vezetésről szólt, hanem különböző technikai, és egyéb normafeladatokat is végre kellett hajtani. Nálunk is volt baleset. Ugyanis egy kocsin kettő vezető ült, plusz a parancsnok. Felváltva vezettek. Sajnos a katonák zöme null-kilométeres jogosítvánnyal rendelkezett. Egy Ural rakottan (mivel őket a gánti kőbányában megrakták murvával) egy kanyarban kisodródott, és felborult. A sofőr mellett középen ült a hadnagy jobb oldalon az éppen nem vezető katona. Letaroltak félig egy fát, és a jobb ülésen ülő katona meghalt.  Hála istennek ekkor nem voltam oszlopparancsnok. Sok sok vizsgálat, de a katona nem támadt fel...

Előzmény: trizs77 (189543)