csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.10 0 0 110729

Mhhh...

Milyen dízel? És mikori a kocsi? Mennyi km van benne? Tapasztalható füstölés (szürkés színű!)? Nincs olajszivárgása valahol?

 

De mindegy is. Nem kell eltérni a gyárilag előírt olajtól! Sőt! A sűrűbb olajjal több gond is lesz:

- Nehezebben mozgatja az olajszivattyú, így lassabban jut el az apró, szűkebb helyekre, így ott nem lesz meg a szükséges olajnyomás, és fokozódik a kopás ezeken a részeken.

- Gyanítom, hogy turbós a motor. A sűrű, nehezebb olaj indításkor lassabban jut fel a turbóba, így azt is fokozottabb kopásnak teszi ki.

 

Tehát: NEM! Ha olajfogyasztás van, akkor nem a tünetet kell megszüntetni, hanem az okát!

 

Egyébként:

Évekkel ezelőtt, még TDI-s koromban (17 éven, és félmillió km át tartott) az akkor már majdnem 400.000km-t futott motorba az 5w-30 olaj helyett kipróbáltuk az akkor új, Shell Helix 0w-20 olajat, hogy könnyebb legyen a hidegindítás, és a turbó is hamarabb kapja meg az olajat. Én vagyok egyébként az a lüke, aki ilyen kocsit is még márkaszervizbe hord javarészt, ez a próba is ott történt. Figyelnem kellett árgus szemekkel a 110LE-s TDI olajfogyasztását. Pont téli időszak volt. Nem kért utántöltést cserétől-cseréig (15.000km), minimális olaj hiányzott a max jelzéshez képest, talán 1mm-rel volt lejjebb az olajszint.

 

Ezek a motorok már nem a hajdani Zsigulik. Azóta fejlődött egy csöppet a technológia. Ezt a "sűrűbb olajat a sokat futott motorba" tézist el kellene már felejteni. De vannak itt nálam sokkal szakavatottabb kollégák, sőt autószerelők, majd kijavítanak, ha butaságot írtam. 

Előzmény: venuto (110728)