kraptrovics Creative Commons License 2024.05.11 -2 2 219876

Ezeket a modern műanyaggal burkolt aljú nehéz nagyautókat szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. 

 

Najó, lehetetlen nincs, de giga kínlódás az egész, mindenféle trükköt kell bevetni, alápakolni a kerket valami masszívval, (nem tégla, az összeroppan!) kvázi negyed métert túlemelve, akkor bemászhat az ember leszedni a műanyagokat, utána már azért lesznek olyan pontok, ahol alábakolható.

 

Trapézzal szoktam emelgetni, az nem akad el mint a kroki, nem enged vissza lassan (úgy kell letekerni), nem rángatja az autót, nem fordítja aki az emelőpontot, nem billen ki (nyilván tudni, érteni kell mit csinálsz).

Ha csak féket szerelek,  vagy ilyesmi, akkor a trapézon akár napokra  fent merem hagyni, alárugom a lengőkarnak a kereket, ha leesik, max kisebb kár keletkezik.

 

Azt szoktam még csinálni ilyenkor, az elejét túlemelem a trapézzal, egy pont után nyilván a hátulja is emelkedik, annak az emelőpontnak alá egy bakot, majd a trapénzt annyira vissza lerekerem, hogy a hátsó emelési pőont ráüljön a bakra.

 

Ezt így már lerángatni sem lehet, a bak annyia támasztja, hogy nem tudod az elejét sem lerántani a trapénzt kiborítva. 

De alámenni még így sem szoktam, amíg nincs körben bakokon és a kerekek is minimum alatta, vagy alápakolva az is...még egy olajleeresztőig sem, mert volt már pár "halálközeli élményem" a múltban.

 

Mondjuk létezik ilyen cucc is, a probléma az ára, pláne ahhoz képest, hogy ilyen hobbi célú "játék" ez:

 

https://youtu.be/5PN6hQE0Ba0?t=7526

 

A fajlagosan legolcsóbb, leggyorsabb és legbiztonságosabb még mindig az akna, ...nyilván ott is vannak problémás kérdések, nem úgy megy, hogy ásunk a földbe egy "lukat" és kész van.

 

 

Előzmény: laciipacii (219874)