trizs77 Creative Commons License 2024.05.13 0 2 30725

Minek tulajdonítod a "túlfogyasztást"?

Mai csuklósok tömege nőtt?

Légkondi?

 

Rába 2156HM6U ennyire "takarékos"?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ugye az 1968-as MAN licensz vásárlásnál Magyarország nem a kicsi 192 LE-s motort (2156) akarta megvenni hanem egy kb. 250 LE-s de inkább 280 LE motort.

De az katonai okok miatt a NATO nem engedélyezte a németeknek azt eladni.

 

Így egy elég gyenge motorral futottunk neki az Ik-200-as család világsikeréhez vezető útnak.

Százszor jobb volt a 2156-os MAN motor mint előtte a Csepel vagy a JÁFI próbálkozásai.

 

Egyszerű volt mint a faék és takarékos.

 

Egy 2156-ossal szerelt Ik-260-as símán eljárt (városban) 30-40 literrel. Helyköziben meg még ennél is kevesebbel.

Egy 2156-ossal szerelt Ik-280-as símán eljárt (városban)  35-50 literrel. Helyköziben meg még ennél is kevesebbel.

 

Hatalmasak voltak a különbségek.

Egy Mátraháza-Kékestető fordán ugyanaz az Ik-266 kb. 1,8-szor fogyasztott többet mint Kistelek és Szeged között.

 

----------------------------------------

 

Új korszak.

egy Ik-280 üresen kb. 13 tonna, terhelten (kipúpozva)  kb. 23 tonna.

Egy Volvo 7700A üresen kb 18 tonna, terhelten kb. 28 tonna.

 

Itt már van egy 5 tonna túlsúly.

Azután jön a légkondi.

Azon felül millió más amihez teljesítményt kell szolgáltatni.

 

Ma már egyáltalán nem ritka helyközi vagy városi csuklósban a közel 300 LE, míg ugye a 2156-os motor (elméletileg) 192 LE-t adott le.

Vagy annyit se.

 

Tehát a fogyasztás megnövekedése részben érthető.

De nehezen fogadható el a mértéke.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: f_k (30721)