No, viszont egy "saját" sztori.
Kedves jó sokadik szomszédomnak van egy Husqi 135(?) R fűkaszája.
Néhány fröccsel a fejében bele is tankolta a tiszta benzint!
Meg is ragadt, úgy ahogy az a nagykönyvben van megírva.
Irány a szakszervíz => Komplett javítás 170 eFt, inkább vagy végy egy újat 210 eFt-ért, garival
Mindenesetre voltak olyan kedvesek, hogy a beragadt dugót apránként kiütötték a motorból.
A dugón lett is egy erős kopási csík (hogy ez a beragadás előtt vagy után keletkezett, azt nem tudtam megítélni.)
Nézem, nézem a szétszedett gépet, na, most akkor ezzel mit lehet tenni?
Mert a drága jó szomszéd megkérdezte, hogy most akkor ezzel a kacattal mit lehet csinálni, kuka?
Mondom, azt semmiképp se, mert a motoron kívül minden jó, legfejlebb veszel rá egy nóném blokkot, és összebizgeráljuk.
Aztán kérdi, hogy: -- tudnék-e valamit csinálni vele?
- Szabad a vásár? Mert garanciát nem vállalalok!
- Szabad! Rosszabb már úgyse lesz.
Nézem a dugót, fekete ragacsos szar van rajta. Kérdem mégis! Milyen olaj volt benne? Tiszta benzin! Na de előtte? Mit tudja ő, a lovardában adták neki... Mivel ott építőiparos gépek vannak (döngölőbéka és társaik) ezért már sejtettem, hogy valami nóném 2T-s trutyit használt.
Akkor lássuk a hidegzsíroldót!
4-5-ik fújásra-sikálásra kristálytiszta lett minden.
Mondjuk a beégett szar olaj kimosódott a csapágyakból is, fémtiszta lett minden.
Utána szépen elkezdtem a Stihl HP ultárval (az van nálam) finoman átolajozni => Hurrá, pörög, forog.
A dugókból kivettem a gyűrűket, kipucoltam őket. A dugók hornyait is.
Összerakáskor csak nem akar az egész összecsúszni.
Gyűrűk le, próba így.
Még így se.
Nem tudom milyen indíttatásból de a dugón a blokkot elkezdtem forgatni (még mindig gyűrűk nélkül - és elegendő olajjal) és így szép lassan egyszercsak engedett és becsúszott, majd a dugó körbetekerhető volt a blokkban.
Utána ki, gyűrűk fel és cupp, máris minden a helyén
Szépen összetekertem mindent, összeépítettem a vasat.
A gyertyája valahol elkallódott, újat vettem bele, aztán gyí, próba.
Nos, egy kicsit sok volt az olaj benne a műtét okán, szóval az első fél percben egy IFA is elbújhatott volna, de utána a járása kisimult.
Eztán két napon keresztül, kb 8-9 órában nyélgázon hajtottam. Stihles 1:50-es benzinnel
Bírta. Visszaadtam a szomszédnak.
Kérdezte mennyivel tartozik?
Mondtam adj egy 25-öt, mert vettem bele új gyertyát is, de garancia továbbra sincs!
Kérdi, hogy akkor a szervízben ugyanígy miért nem tudták megoldani?
Azért, mert arra a munkára felelősséget is kell vállalni, ha kell, akkor bíróság előtt is. Az meg ennyibe kerül.
Konklúzió?
A beégett szar 2T olaj "bekaramellizálódása" mentette meg a kikéküléses szétgésétől, mert hamarabb megragadt
A 2T olaj mocska meg síma WellDone zsíroldóval jól kezelheő.