gigabursch Creative Commons License 2024.05.13 0 0 237821

No, viszont egy "saját" sztori.

 

 

 

Kedves jó sokadik szomszédomnak van egy Husqi 135(?) R fűkaszája.

Néhány fröccsel a fejében bele is tankolta a tiszta benzint!

Meg is ragadt, úgy ahogy az a nagykönyvben van megírva.

 

Irány a szakszervíz => Komplett javítás 170 eFt, inkább vagy végy egy újat 210 eFt-ért, garival

 

Mindenesetre voltak olyan kedvesek, hogy a beragadt dugót apránként kiütötték a motorból.

A dugón lett is egy erős kopási csík (hogy ez a beragadás előtt vagy után keletkezett, azt nem tudtam megítélni.)

 

 

Nézem, nézem a szétszedett gépet, na, most akkor ezzel mit lehet tenni?

Mert a drága jó szomszéd megkérdezte, hogy most akkor ezzel a kacattal mit lehet csinálni, kuka?

Mondom, azt semmiképp se, mert a motoron kívül minden jó, legfejlebb veszel rá egy nóném blokkot, és összebizgeráljuk.

Aztán kérdi, hogy: -- tudnék-e valamit csinálni vele?

- Szabad a vásár? Mert garanciát nem vállalalok!

- Szabad! Rosszabb már úgyse lesz.

 

Nézem a dugót, fekete ragacsos szar van rajta. Kérdem mégis! Milyen olaj volt benne? Tiszta benzin! Na de előtte? Mit tudja ő, a lovardában adták neki... Mivel ott építőiparos gépek vannak (döngölőbéka és társaik) ezért már sejtettem, hogy valami nóném 2T-s trutyit használt.

 

Akkor lássuk a hidegzsíroldót!

4-5-ik fújásra-sikálásra kristálytiszta lett minden.

Mondjuk a beégett szar olaj kimosódott a csapágyakból is, fémtiszta lett minden.

Utána szépen elkezdtem a Stihl HP ultárval (az van nálam) finoman átolajozni => Hurrá, pörög, forog.

A dugókból kivettem a gyűrűket, kipucoltam őket. A dugók hornyait is.

Összerakáskor csak nem akar az egész összecsúszni.

Gyűrűk le, próba így.

Még így se.

Nem tudom milyen indíttatásból  de a dugón a blokkot elkezdtem forgatni (még mindig gyűrűk nélkül - és elegendő olajjal) és így szép lassan egyszercsak engedett és becsúszott, majd a dugó körbetekerhető volt a blokkban.

Utána ki, gyűrűk fel és cupp, máris minden a helyén

Szépen összetekertem mindent, összeépítettem a vasat.

 

A gyertyája valahol elkallódott, újat vettem bele, aztán gyí, próba.

Nos, egy kicsit sok volt az olaj benne a műtét okán, szóval az első fél percben egy IFA is elbújhatott volna, de utána a járása kisimult.

 

Eztán két napon keresztül, kb 8-9 órában nyélgázon hajtottam. Stihles 1:50-es benzinnel

Bírta. Visszaadtam a szomszédnak.

 

Kérdezte mennyivel tartozik?

Mondtam adj egy 25-öt, mert vettem bele új gyertyát is, de garancia továbbra sincs!

Kérdi, hogy akkor a szervízben ugyanígy miért nem tudták megoldani?

Azért, mert arra a munkára felelősséget is kell vállalni, ha kell, akkor bíróság előtt is. Az meg ennyibe kerül.

 

 

 

Konklúzió?

A beégett szar 2T olaj "bekaramellizálódása" mentette meg a kikéküléses szétgésétől, mert hamarabb megragadt

A 2T olaj mocska meg síma WellDone zsíroldóval jól kezelheő.