voltammártag1 Creative Commons License 2024.05.14 -4 3 678722

Tudja, hogy kell szegénységben tartani az ország jelentős részét.

 

Kormányozni nem tud, gazdasághoz sem ért.

Az országnak leginkább kára van a sok akkugyárból.

 

https://24.hu/fn/gazdasag/2024/05/14/ivancsa-omen-a-magyar-gazdasagnak/

A kormány húzóágazatnak szánta a gyengélkedő szektort.

Az SK On Hungary Kft. magyarázata a mostani több száz fős leépítésre egybevág a dél-koreai anyacég által jelzett gondokkal, a részvényesi tájékoztatón elhangzottakkal, amelyek szerint az egyébként is veszteséges cellaüzletágat visszeső európai kereslet sújtja, ami főleg Magyarországon csapódhat le.

Győrffy Dóra szerint az akkumulátorgyártásra visszaüt, hogy elmúlt az e-autókkal kapcsolatos vásárlói eufória, feltűntek az e-autózás alternatívái, így mások mellett a hidrogén hajtású személygépkocsik.

 

https://www.vac.hu/bod-peter-akos-az-akkumulatorgyaraknak-semmi-ertelme-nincs/

„Ha idejön például egy elektromos autó alkatrész gyár, tehát egy fontos és divatos iparágról van szó kétségtelenül, de nagyon energia- és vízigényes és kell hozzá sok munkaerő. De ennek a hozzáadott értéke nem nagy. Ráadásul ez a munka tipikusan nem az, amely a most nem foglalkoztatottakat bevonhatná a termelésbe”. 

Bod Péter Ákos szerint az biztos, hogy gazdasági megfontolás nem áll az akkugyárak mögött, az pedig, hogy milyen esetleges politikai megfontolások állhatnak mögötte, ő nem látja. 

„Kockázatot viszont látok, akár a kínai technológiától való függést, akár a mögötte lévő energiaigényt nézem”.