Swithun Tupac Creative Commons License 2024.05.15 -1 7 348376

"tehát üzletileg megéri a magasvasút."

 

Erre van ugye számításod is, ugye?

Kínának megéri üzletileg, naná, hajj, de még mennyire!

A reptér monori vonalba való bekötése, a tervek szerint, 4 vágányos pályaudvarral, tokkal-vonóval, szalagátvágásig lenne mondjuk nagyságrendileg 1 milliárd EUR.

 

Ha az egészet szigetüzemű magasvasútra tennéd, eleve már KÖKI-n kellene a Sibrik Miklós felüljáró felett egy kb. 6 emelet magas viadukt, utána meg végig... meddig is? Valameddig. Legyen 10 kilométer magasvasút, betonlábakon a 100a mellett, felett, ki tudja. 

 

Minimum 3x annyiba kerülne, hitelre, mondjuk 20 évre, 5% kamat mellett ez lenne évi 80 milliárd forint törlesztő. Ennnyiből van elbaltázva ez egész körvasút meg kb. a magyar vasút jövője. Ennek a költségnek egy részét persze szépen átnyomnák a fővárosra, mert csak.

 

Lehet tapsikolni, hogy ez milyen jó ötlet.

Kínának.

Ennyi pénzből, ennyi idő alatt, igen sok mindent lehetne tenni Budapesten a nagyvasút terén, még a reptéri vasút mellé.

 

Ráadásul ad 1.) a repülés eleve vissza fog szorulni hosszú távon, vagy zöldadózás, vagy csak simán a kerozin drágulása miatt 2.) 10 év és jönnek majd a városi drónok, eVTOL (épp Kínából is), a nagy monolit repterek szépen lassan szenvedni fognak a decentralizálódástól 3.) az 500 milliós kecóban héderelő népség lesz az első, amelyik pont ezt a prémium service-t akarja majd a feneke alá luksziérzéssel, a 800 Ft-os MÁV-Start jegy helyett.

 

Egyetlen pozitíumot nem lehet felhozni a szigetüzemű vasútra, akkora nonszensz, az meg, hogy kínai, hagyjuk is, mert OFF.

Előzmény: altenberger (348349)