Szóval a Prius nem igazán tekinthető elektromos autónak. A plug-in még csak-csak, de a hibrid a maga 3 km-es elektromos távjával csak csökkenteni képes a benzinfogyasztást. Ennek ellenére meg se mozdul, ha megkotlik a hibrid akksi, pedig hát attól még mehetne benzinnel, mivelhogy az elektromos alap funkciókra van egy kis 12 V-os akkuja.
Szóval a 12 évesekben már azért cserélgetik a cellákat, nem tudom milyen arányban, de cserélgetik. A motort eleve úgy tervezték, hogy nagyvonalú illesztésekkel, ezért 10 éves korára már mind elég rendesen eszi az olajat, pláne azok, amiket megpróbáltak (egyébként szervizes ajánlásra) 0w20-as olajjal is működtetni.
Aztán azt se nagyon kötik a paraszt orrára, hogy a benne levő elektromos vízpumpa élettartama kifejezetten véges, tervezhetően tönkremegy 250-300e km körül, és 300ezer a cseréje. Igaz, vezérműszíj csere nincs, de ez van. Ha erről nem tudsz, előbb-utóbb úgy tudod meg, hogy megfőzöd a hengerfejet.
Szóval van ok arra, hogy nem az akku miatt adják fel ;-) - pedig a mítosz szerint a Prius csak megy, megy...