Röviden - tömören.
Amiről „csönd” van, egy katasztrófa, 1941. ápr. 12.:
Amikor belekeveredtünk Horthy és társai “jóvoltából”
a nácik oldalán a 2.VH -ba, így Anglia újból ellenség lett,
(pedig ők kreálták Horthyt ide) akkor ezért lett Teleki öngyilkos.
Bertalan Árpád
mindenáron ejtőernyős teljesítményt akart a náci Dél Szláv megszálláshoz,
így miatta szerveztek egy akciót, ami két üres híd biztosítása lett volna.
A vizes Pápáról a gépek üresen átszálltak Veszprémbe, a felszerelés
és a katonák teherautón mentek utánuk a reptérre.
A felszállásnál a vezérgép, Savoia-Marchetti SM75 lestrapált forgalmi-szállító gép,
a túlterheléstől visszazuhant, a személyzet, több katona és B.Á. életét vesztette.
Lefújták az akciót, de egy másik elmebeteg főnök „azért is megmutatjuk”
szinten indította a másik Savoiát kevesebb felszereléssel és katonával,
ami így már felszálló képes lett ugyan, de a célt kb 50 km -rel elnézték (leugrási övezet),
és a Savoia sem talált vissza Veszprémbe, valahol útközben kényszerleszállt.
Ez egy hatalmas katonai baklövés volt. Náci-magyar propaganda jelentősége lett volna, stratégiailag semmi.
B.Á. a magyar katonai ejtőernyőzés megalapítója volt, ez az érdeme, így mostanában megtalálták,
előhúzva a sötét magyar történelem szennyeséből, mint annyi mást is.