Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.16 -1 1 348386

Még olvastam a választ este, de hagytam kicsit ülepedni.

 

A kétirányú átvezetésnél kötelező balkanyar, valamint az ezt bemutató jelzőtábla hiánya valóban nem köthető az ideiglenes forgalmi rendhez, hiszen korábban sem volt ott.

 

De ennek a hiánya korábban nem volt zavaró, hiszen a user tudhatta, hogy észak felé is ott van az irányhelyes elválasztott gyalog- és kerékpárút, amelyről valamiért kettő tábla is van. De most a járdaszigetről nem látszik az infra megléte, csak a kordon (a tábla szerintem simán azért fordult el és került arrébb, mert a munkaterületre bejárók a kordon kinyitásával arrébb tolták, aztán ott maradt), így hirtelen lesz egy adag felhasználó, aki a nyugati oldalon akar északnak menni.

 

Ha vége lesz az ideiglenes forgalmi rendnek, ez a hely akkor sem válik majd sokkal jobbá.

 

Pl.

Dombóvári útról keletről, a Dunától érkezve hogyan lehet szabályosan a Dombóvári úton kerékpárral továbbmenni nyugat felé? Sehogy.

Illetve de, megérkezel a DK-i járdaszigetre, fel északnak a vasút túloldalára, ott indirekt balkanyarral át a Budafoki út nyugati oldalára, vissza a vasút alatt, majd kisíven jobbra a Dombóvári útra. A Dombóvári úton keletről érkezni bringávak szabálytalan, hiszen van párhuzamos kerékpáros infrastruktúra, ami kerékpárút, tehát még akkor sem lehetne az úton tekerni, ha a gyalogosfogalom akadályozná a kerékpárost (mert ugye ez csak gyalog- és kerékpárút használata alól ad felmentést). Miközben közúton egy lámpára át tudsz hajtani egyenesen a kereszteződésen.

 

Ugyanúgy lesz egy közúttól szeparált, járdáról járdára vezetett, de néhol kerékpársávként folytatódó infra, a közúti kapacitás biztosítása szempontjából a kerékpáros userek számára elég kellemetlen fázisokkal, átengedéssel.

 

Én nagyon remélem, hogy mire megépül a harmadik vágány, születnek tervek az egész helyzet átgondolására, mert - az ideiglenes forgalmi rendtől függetlenül - ez jelenleg egy elég szörnyszülött csomópont.

Előzmény: Il Leone (348381)