misinator Creative Commons License 2024.05.16 0 1 2086

Köszönet a beszámolóért!

 

A fogyasztási adatok szerintem korrekt számok.

A végsebesség is tisztességes, ami biztos; a dugattyúk ezúttal végigjárták az útjukat ;-)

 

Én ha el is jutnék német autópályára, nem lenne szívem kihajtani a maximális sebességig az enyémet.

Az 1.4-es Albea gyári végsebessége 164 km/h, de mivel ötödikben (óra szerinti) 118-nál forog a motor nyomatékmaximumom; 3000-en, ezért a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámon - 6000 - már 236-al kéne mennie.

Youtube-os videón 200 km/hval is hajtották már - azzal a futóművel...

 

Én eddig a leggyorsabban azzal 180-al mentem, de 40 kilométeres hátszélben, így egy nyugis 4600-al forgott a motor -zokszó nélkül.

Hátszél nélkül, huzamosabban, 160 volt a leggyorsabb, de akkor bezajosodott a motor és visszalassulva sem csendesedett eléggé vissza - pont ahogy jóbarátom dízel automata I40-ese is szokott viselkedni 180-al hajtva, ill. utána.

Az Albeánál meg is ijedtem, hogy ezután már mindig zajosabb lesz, (mint a KGST minőségű Nagypolák a 180 km/h után, amikor is a szegény, 5400-on maximalizáló OHV több mint 6250-et forgott és utána már mindig zajosabb volt a vezérlése), de a következő hidegindításra szerencsére visszahűltek a hőtágulások...

 

Az ezres motor CVVD vezérléséről készült külföldi bemutató youtube videó (többször linkeltem) egyik hozzászólója írta le, hogy a megoldás zseniális, csak üzemszerűen nem lehet kihasználni azt a képességét - ti. a teljes fordulatszámtartományban szelepnyitási idő érdemi variálhatóságát

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160721521&t=9167643&openwith=4

- mert a hőtágulás problémája egy időzített bomba lehet.

Nem értek hozzá, tán lehet benne valami.

 

Szóval én maradok a 130-nál, ahol a legoptimálisabb a motor hatásfoka:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160721521&t=9167643&openwith=3

 

140-nél van egy ""kolotáló"" hang és érezhető lüktetés, tehát az én szememben már felejtős huzamosabban.

Pillanatokra - forgalmi viszonyok között a belső sávban 160 - dinamikusan meglehet minden további nélkül hajtani, hiszen készségesen dolgozik ott is, de az én kockázatvállaló hozzáállásommal úgy vélem, hogy jobb nem kísérteni a sorsot...

 

180-nál kikapcsoló sávtartó és tempomat:

Ezt nem tudtam, de logikusnak tűnik; aki ennyivel akar menni, az akkor tegye is oda magát és vezessen.

 

 

 

 

Előzmény: sure (2085)