Carnot Creative Commons License 2024.05.17 0 2 52903

Üdv Mindenkinek!

Ha meg lehet tudni a menetszámot ami a gyakorlatban is bevált, az egyszerűsíti a dolgot, de anélkül is sikerül ha kellően elszánt valaki. A Babetta világítótekercsek névelges 6V-ra készültek, annak a menetszámát ha meszámoljuk, akkor pl. 60V annak tízszeresésnél lesz, 180 V pedig harmincszorosánál. (De ha induktivitást tudunk mérni, abból is lehet számolni, ott négyzetes összefüggés van a menetszámmal, egy elhívatott hobbi elektronikás biztosan tud segíteneni.) A feszültség nagyjából arányosan változik a fordulatszámmal, ezt lekezeli az áramkörben lévő varisztor.

Más: Valahol régebben olvastam, hogy utángyártott PHBG karburátornál nem működött rendesen a szívató. Én nemrég vettem egy 19-es példányt, elvileg lengyel gyártmány. Tényleg szép és jó is, más dimenzió, mint a Kentse 19-es BVF koppintása. A szívatóval én is így jártam, nem működött. Kivettem a fúvókát, de nem láttam rajta semmit, viszont megszúrta az ujjalmat a belső vége. Nagyító alatt látható volt, hogy az autamata amelyik gyártotta, kicsit félre volt beállítva, ugyanis a leszúráskor a fúvóka hamarabb leesett, mint ahogy kés a furatig ért volna. Az ottmaradt anyag letakarta a furat kb. 70 százalékát. Óvatosan le kell simítani a fóvóka orrát, és már működik is tökéletesen. Indítás remek, fogyasztás csökkent, gázrekció jobb a KENTSE cucchoz képest, és a teljes fordulatszám tartományra be lehet karburálni a rendszert. (Gondoltam, hátha valakinek ez segít.)