misinator Creative Commons License 2024.05.17 -1 1 2092

Nekem a fáradtságfigyelő autópályán időnként be szokott szólni - aminek objektív oka van.

 

De már kiismertem, hogy miért.

Az egyik ok - ezt már írtam régebben, hogy oldalszeles (25-40 km/h) időben autópályán tíz perc után már kiírta, hogy pihenjek.

Csodálkoztam is rendesen, hiszen full kipihenten indultam el.

Aztán aktiváltam a sávtartót, lazára fogtam a kormányt és hagytam hogy küzdjön ő ;-)

Kivételesen nem álltunk meg Miskolctól Budapestig, s végig azt mutatta a kijelző, hogy teljesen kipihent vagyok.

 

A másik ok az én "hibám":

A több, mint három évtizedes hiv. gkv. pályafutásom úgy kétharmadában mikrobuszokkal dolgoztam, amik rendre 2 méter szélesek (Lada, Nagypolák úgy 1.6, Albea 1.7, I30 1.8).

Ezekkel elég sokat mentem sötétedéskor, éjszaka is városban, országúton is, amikor eleve középre húzok a potenciális kivilágítatlan gyalogosok és kerékpárosok miatt.

No meg a bal szél is ugye tele van beverődött aknafedéllel, lefolyónyílással.

A mostanában sokat vezetett emelőhátfalas Movano 2.47 (a fordulási köre meg egy tankerhajóé...), s a Robur sem volt keskeny...

Az Ikarus busz, amivel meg a D jogsit szereztem meg, eleve a felezővonalhoz kötelezett.

A kórházi telephelyen is középre húzok az e-Golffal is, mert az út szélén megállt autós és utasa (gyerekkórház is) esze a betegség, a vizsgálat, a műtétre befekvés körül forog és nem azon, hogy jön e mellette autó.

A váratlanul kivágódó bal ajtó mindennapos.

 

Tehát én a felezővonalhoz közelebb húzódva autózok egy keskenyebb autóval is. Autópályán is. Nekem az a megszokott pozicionálás.

S sem a sávtartó (ha be van kapcsolva pályán), sem a fáradtságfigyelő ezt nem respektálja.

A sávtartó szépen ívelgető országúton még a kanyarokban is elvárná  a mértani közepet...ott soha nem is használom

 

Előzmény: sure (2088)