Nekem a fáradtságfigyelő autópályán időnként be szokott szólni - aminek objektív oka van.
De már kiismertem, hogy miért.
Az egyik ok - ezt már írtam régebben, hogy oldalszeles (25-40 km/h) időben autópályán tíz perc után már kiírta, hogy pihenjek.
Csodálkoztam is rendesen, hiszen full kipihenten indultam el.
Aztán aktiváltam a sávtartót, lazára fogtam a kormányt és hagytam hogy küzdjön ő ;-)
Kivételesen nem álltunk meg Miskolctól Budapestig, s végig azt mutatta a kijelző, hogy teljesen kipihent vagyok.
A másik ok az én "hibám":
A több, mint három évtizedes hiv. gkv. pályafutásom úgy kétharmadában mikrobuszokkal dolgoztam, amik rendre 2 méter szélesek (Lada, Nagypolák úgy 1.6, Albea 1.7, I30 1.8).
Ezekkel elég sokat mentem sötétedéskor, éjszaka is városban, országúton is, amikor eleve középre húzok a potenciális kivilágítatlan gyalogosok és kerékpárosok miatt.
No meg a bal szél is ugye tele van beverődött aknafedéllel, lefolyónyílással.
A mostanában sokat vezetett emelőhátfalas Movano 2.47 (a fordulási köre meg egy tankerhajóé...), s a Robur sem volt keskeny...
Az Ikarus busz, amivel meg a D jogsit szereztem meg, eleve a felezővonalhoz kötelezett.
A kórházi telephelyen is középre húzok az e-Golffal is, mert az út szélén megállt autós és utasa (gyerekkórház is) esze a betegség, a vizsgálat, a műtétre befekvés körül forog és nem azon, hogy jön e mellette autó.
A váratlanul kivágódó bal ajtó mindennapos.
Tehát én a felezővonalhoz közelebb húzódva autózok egy keskenyebb autóval is. Autópályán is. Nekem az a megszokott pozicionálás.
S sem a sávtartó (ha be van kapcsolva pályán), sem a fáradtságfigyelő ezt nem respektálja.
A sávtartó szépen ívelgető országúton még a kanyarokban is elvárná a mértani közepet...ott soha nem is használom