Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.17 -2 7 34329

Szerintem nem jó az az irány, ahol a nem jön a vonat és a berendezés zavara ugyanazon sötét jelzéskép. Vagy ez arrafelé úgy megy, hogy ha nem vörös az átjáró, mindenki egyesével megáll, benéz, megy?

 

Ha pedig a vasúti biztosítóberendezések nagyon jó biztonsággal tudják biztosítani azt, hogy két szomszédos vágányon, melyek egy közös kitérőn keresztül kapcsolódnak a nyílt vonalhoz, egyszerre ne jelenjen meg szabad jelzés, vagy tud ellenmenet-kizárni, akkor a közúti keresztezések felé is legyen követelmény ez a biztonsági szint, hogy a fehér csak akkor legyen az átjárón a közút felé, ha az átjáró felé valóban nem közeledik vonat és amikor a fehér fény villog, akkor legyen biztonságos az átkelés.

 

És nem, nem lehet idekeverni, hogy a csúnya közúti jármű bármikor bemegy az átjáróba, mert nem a közúti járműveket kell kontrollálni, egyedül a közút felé megjelenő jelzésképet. Tudjuk jól, hogy vasút-vasút relációban is elindul ugyanarra az egy szabadra két vonat is, hiába biztosít a berendezés, ha az ember mást csinál a fedélzeten.

 

Vörös - tilos

fehér - szabad

sötét - állj, nézz körül, győződj meg, hogy át lehet menni, és ha igen, menj át.

 

Azt nagyon helyesen pedzegetik, hogy nem normális az, hogy fehérnél kapsz az oldaladba egy vonatot és még te vagy a felelős, és nem látom semmi műszaki akadályát annak, hogy ne legyen olyan biztonsági szinten a közút felé adott jelzéskép, mint a vonatok felé adott.

 

Ha meg 2024-ben ez megugorhatatlan, akkor élettartamában olcsóbb a felüljáró is... 

Előzmény: segélyvonókészülék (34323)