Csüllög Imre Creative Commons License 2024.05.17 0 5 109121

3 év múlvára elég sokmindent össze kellene kalapálni. A közbeszédünkből ugyanis szépen lassan kikopott, hogy miként lenne fejlesztve (lehetőleg fenntartható módon) a szegedi közlekedés a következő 5,10, 15 évben. Ha mégis szóba jön valami változtatás, akkor általában az egyéni motorizációról szól. (4 sávos nagykörút, 4 sávos bevezetőutak, több Széchenyi tér méretű parkoló a város szélén, belvárosi turbókörforgalmak, egyre több parkoló a tömegközlekedéssel és szolgáltatásokkal világszínvonalon ellátott lakótelepeken) KB. járműfelújításokról lehet hallani, meg a 4 új troliról, és ennyi. No meg ott a sci-fi határán billegő makói és a szabadkai TT, a makói felé a legutóbbi lépés az volt, hogy megszüntették arra a vonatközlekedést. A Vám téri fölújítás pl. a közösségi közlekedést csak lassítani fogja, a villamost pedig a rég elavult oldalfekvésben hagyja, kizárólag az egyéni motorizáció segítése a cél, némi kerékpáros greenwashinggal.  A jegyárak nőnek, az utasszám csökken, híznak az előfalvak, a gépjárművek száma nő.  Agglomerációs tömköz nincs integrálva, B+R nem forrta ki magát, a kerékpár versenyképessége a távolságok növekedésével csökken, az infrastruktúra gatyába rázása a láthatáron sincs, pedig jelenlegi állapotában nagy reményeket nem fűznék hozzá, a biciklizés részarányának növekedése is megállt. Természetesen a kudarc oka mindig valamilyen nemzetközi folyamat, trend, amiről mi nem tehetünk, csak lekövetjük az igényeket. Ennek a levét viszont nem nemzetközileg, hanem helyben fogjuk meginni. 

 

Szóval szerintem (is) mélyebb, és ambíciózusabb változatásokat kellene átgondolni, nem csak azt, hogy milyen viszonylatszámmal, és motorral járjanak ki oda a buszok azon az 1-2-3 viszonylaton. 

Előzmény: Skysanders (109110)