Csüllög Imre Creative Commons License 2024.05.18 0 7 109122

Érdekesség, hogy a 4-es villamos mostani helyreállítása, és 21. századi alacsonypadlós közlekedésre alkalmassá tétele (ami már sok-sok éve, gyakorlatilag a PESA-k érkezése óta esedékes) 149 millió Ft-ból, vagyis 78 lakótelepi parkoló árából kijött úgy, hogy csak idén (!) 120 parkolót építenek a lakótelepekre 230 millió Ft-ból. (ráadásul ez nem feltétlen jelent 120 parkolóval többet, mert van, mikor egy-másfél párhuzamos parkolót meg kell szüntetni, hogy kettő merőlegest lehessen a helyére építeni. Lesznek házak, amik előtt csak 9 parkolót érint a munkavégzés)

 

A két, évek óta tragikus, balesetveszélyes állapotban lévő kerékpárút-szakasz (József Attila sgt., Szabadkai út) helyreállítása 390+450, azaz összesen  közel 850 méteren történt meg 13+16, összesen 29 millió Ft-ból.  A nagy 347 db-os kerékprtámasz-telepítés még 71,5 millió Ft-ból zajlik. Figyelemre méltóak ezek az arányok, ha a közlekedési munkamegosztás-beli arányokat, az egy főre vetített költségeket nézzük, meg azt, hogy mennyire akarjuk fenntarthatóvá tenni a közlekedést.