jbaal Creative Commons License 2024.05.18 -13 5 34348

Én úgy látom, hogy az érvek a nagy mávvédő hangadók részéről fogytak el, aminek köszönhetően előjött már az "annak van elsőbbsége, akinek megadják", illetve a "vonat mindig erősebb, azon nincs kormány" baromságok.

 

Tökmindegy, hogy a közút milyen szintet biztosít, mert ott ha valaki átmegy a piroson, egyértelműen ő a felelős, láttuk, hogy még a mentőst is elítélik, ha egy drogos hülyemotoros belecsapódik az oldalába 100-zal a pesti belvárosban.

Ezzel szemben ha egy vasúti sorompó szarul működik, akkor is a gépjárművezető nyakába varrják az egészet, mert miért nem nézett szét. És így haknizik állandóan a máv-szóvivő, hogy az ő hibájukból soha semmilyen baleset nem történt 100 ezer éve. Persze, mert nem létezik olyan szituáció, ahol a szent,  nagyságos, mindenkinél okosabb máv hibás bármiért is.  Ráadásul azt a rohadt bozótot sehol nem képesek kiirtani, nem csak az útátjárók környékén. Az egész magyar vasúthálózat egy gazos, szemetes szarfészek, ugyanúgy zavaró ez pl. a felsővezetékre ránövő fák esetében. Ott is állandóan a viharra, vis maiorra hivatkoznak, ha a pályára dőlő fák miatt romba dől egy vonal közlekedése, de arról kussolnak, hogy eleve ők azok, akik hagyják ilyen okádék módon elburjánozni a növényzetet.

Gondolom még a sápi balesetről sem tehetnek, ott is a gépjárműlobbi erőltette rájuk, hogy 170 éves Stephenson-kori biztonsági szinten működjön egy nemzetközi fővonal.

 

A sorompók müködését meg mégis hogy adnánk a közút kezébe, mikor ott a behatási pontokat, azok vasúti járművekkel való kapcsolatát is kezelni kell? Ez is csak egy süket mellédumálás.

Semmiből nem tartana a - sok esetben ugye nem is létező - vasúti biztosítóberendezésbe integrálni a sorompók működését. Ha ott nincs vörös, akkor a vonatbefolyásolón az van, vagy hívójelzés. Mi olyan rohadt bonyolult ezen? Persze azzal munka van, egyszerűbb kiküldeni a szóvivőt minden baleset után hazudozni.