Ma már lexarják a valós fogyasztást.
A prosikban simán hazudnak valamit, a teszteken csalnak, ha meg reklamál a vevő, akkor ő a hibás.
A lényeg a CO2 kibocsátás, azt is vagy elcsalják, mint a dízelbotrányban, vagy pedig mindenféle sunyi trükkökkel (start-stop rendszer, felváltásra figyelmeztető lámpa, a komfort extrák többletfogyasztására figyelmeztetés, stb.) javítják fel, de csak virtuálisan, a kocsik értékeit.
Mindenki, akit ismerek, azzal kezdi hogy beindítás után kikapcsolja a Skodák start-stop rendszerét. Mindenki.
A kocsik egyre erősebbek, sokszor tök indokolatlanul. Minek 200-400 lóerőt valami béna punxi alá tenni? Az extra kraft meg benzinből lesz. Vagy fosszilis erőműből. Senkit nem érdekel. Ha követték volna a hangzatos ígéreteket meg szigorodó normákat, ma 70 lóerős, szuperkönnyű papírautókkal furikáznánk. Ehelyett 2-3 tonnás, csillió lóerős, ordas nagy vasakban ül mindenki. Grétának ebben bizony igaza van. De szerintem ez már őt sem érdekli, mostanában Gáza miatt tartóztattatja le a csoffadt kis seggét, és szerepel a médiában.