Sintér Creative Commons License 2000.07.15 0 0 77
Sziasztok !

Még eszembe jutott valami. A '80-as évek végén, mikor először jelent meg a Mig-29 és a Szu-27 a nyugati nyilvánosság előtt, az oroszok feletébb büszkék voltak a gépeikre. Kabin fotózást nem engedélyeztek, ugyanakkor az összes jelentés és leírás úgy jelent meg hogy a gépek pilótafülkéjében nagyméretü katódsugárcsöves képernyőkre vetítik az információkat, hagyományos műszer csak tartalék.(akkoriban a folyadékkristályos kijelző még nem volt divat) Talán a legújabb prototípusokon így van.
Más: nagyon emlegették még a két különleges manővert, melyeket (szerintük) csak az Ő gépeik tudnak megcsinálni. Természetesen a kobra és a taucher volt az(ez utóbbit harang-ként is emlegetik). A taucherről azt állították, hogy a nyugati vadászgépek radarjai hatására elvesztik célkövető üzemmódban a Mig-et, mert software-rendszereik nincsenek arra felkészítve hogy egy adott célpont hirtelen tolatni kezd. Azóta ez nem volt megemlítve, mivel vagy Ők is rájöttek, vagy valaki megsúgta nekik a software-rendszerek egyik legnagyobb előnyét, a könnyű upgrade-t..... A kobrát pedig a Tudorapo álltal elmondott módon magasztalták, mondván, közeli légiharcban követhetetlen. Lehet, de:
- A légiharc álltalában nem lovagi torna, többen vannak a légtérben. A levegőben szinte megálló gép pedig (persze nem az üldözőjének) szinte álló célpont, a manőver után pedig kínos másodpercekig gyorsul hogy mozgási energiáját visszanyerje, mert anélkül nem lehet manőverezni... Nembeszélve arról, hogy csináljon kobrát tele üzemanyagtartállyal, néhány tonna függesztménnyel !
- Minden NATO pilóta ki van oktatva, hogy mindenféleképpen kerüljék a közeli légiharcot. Megtehetik, van nekik AMRAAM-juk és AWACS-ük...
- Szerintem a kobra nem egy olyan manőver, amit iskolában oktatnak. Néhány kiváló pilóta meg tudja csinálni, de ők sem mindig ! (szélcsend vagy stabil, nem turbulens szél, minimális üzemanyag, nincs függesztmény, nyugodt pilóta - hogy koncentrálni tudjon)

Mindezek mellett tény, hogy gyönyörűen repül a Mig-29 és a Szu-27. Valamint a különbségek nem voltak ilyen mérvüek, amikor még létezett a Szovjetúnió és volt lehetőség a fejlesztésre.(no meg fizetőképes kereslet)

Bocs hogy hosszú voltam.
Üdv: Sintér

Előzmény: sequoia (72)