Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 130
" A motor élettartama 100-150 óra repült idő, de megint csak tudtommal. Ha valaki pontosan tudja, akkor javítson ki. F16-nál ez 1000 óra. "
Én úgy tudom, hogy papíron a Mig hajtóműve 350 órát bír. Kirakatlégierőknél talán el is éri (mélyrepülés nuku), de normális használatnál 200 óra is szép teljesítmény - lásd India.
Az F-16-os pedig tudtommal 4000 ciklusig állapot szerint üzemel. 1 ciklus alapjárattól max. fordulatszámig pörgetés és vissza alapjárat - ez az ami megerőltető egy turbinának, nem a folyamatos pörgés(A számítógépek merevlemezeinek élettartamát régebben felpörgetések számával is szokták jellemezni). Egy áttelepülés néhány ciklus, egy légibemutató több tucat.

" Mi okozta az orosz Il- 2 Sturmovikok veszteségeinek több, mint 50 %-át? "
Ezt még nem hallottam, de a Taran-öklelés után el tudom hinni az oroszokról...

Az Orosz gépeknek pedig tényleg jellemző tulajdonságuk, hogy konyhaasztalon szerelhetőek. Ez bizonyos fokig előny elhúzódó háborúnál (SZVSZ), ugyanis a háttéripar is elképesztően nagy tűrőképességü. Talán még mindig elviselné azokat a gyáráttelepítéses akciókat, mint a 2.vh.-ban. Csak éppenséggel a napi politikában a helyi akciók kapnak nagyobb szerepet, nem a nagy honvédő háborúk.