Sintér Creative Commons License 2000.08.08 0 0 241
Szisztok!

Szeretem, ha pezseg az élet ;-)
Inner Circle:
" Egy másik gép, valami vadászbombázó, ennél tovább ment, azt (az orosz tiszt elmondása szerint) hasonló leszállás után nem is kell javítani, "
Szerintem te a repülőbemutatón (asszem talán Pozsonyban) "véletlenül" hasraszált Szu-27-re gondolsz. Mázlija volt. Üzemszerüen nem hiszem, hogy erre terveznének egy gépet is. Amúgy megjegyezném azt az érdekességet, hogy a műrepülőkötelék gépeinek felén fennt volt az alsó két rakétapilon, a többin nem. Naná hogy ilyen gép "dobta a hasast". A kötelékrepülésnél lehetőleg arra törekednek, hogy a gépek egy formák legyenek, mert így könnyebb összehangolni a repülésüket. Most vonjam le azt a következtetést, hogy egyszerű, jól megtervezett reklámfogás volt? Mondjuk Párizsban talán nagyobb sajtója lett volna...
" De akkor jól emlékszem, ennek volt egészen fura farkiképzése. "
Hát eléggé... :-)
" egy légpárnás hajót (azok se semmik) egy ilyen valamitol - érdemes tudorapó linkjét "
Szép magyarsággal határfelület-repülőgépnek hívják. Azonos kategóriájú hagyomános szállító repülőgépekhez képest mérete kb 25%-al, terhelhetőséke lb 50%-al nagyobb lehet.

YERICO:
" Amúgy meg légvédelmi gépágyúval lőtték le, vizuális célzással, ha nem lenne még tiszta. "
Én SA-6-osról hallottam, vezetősugaras célzással, optikai célkövetéssel. Bár szerintem mindenki lőtt rá, aki észrevette :-) A lopakodó paramétereiben pedig nem lennék ilyen biztos. Tudomásom szerint tervezésekor a használat során előfordoló legfőbb besugárzási iránok levédésére ügyeltek alapvetően. Tehát a gép vízszintes síkjához képest alulról-felülről kb 30 fokban érkező sugarakat szórja a legjobban. A többit is, de nem annyira. Amúgy bevetés közben nagyon kerülgeti a radarokat, ugyanis (remélem, újat nem mondok vele) valójában nem láthatatlan, csak korlátozottan érzékelhető. A normál vadászgép által visszavert rádióhullámok kevesebb mint 1/1000-ét veri vissza. Ez annyit tesz, hogy kissebb távról érzékelhető, de nem láthatatlan.
" Az amcsik jöttek két aktatáska méretű valamivel. "
Az USA elektronikai fölényét soha nem vonta senki kétségbe...
" A turbinák előtt csomó szűrő van, már csak a por miatt is "
Egy darab szűrő nincs előttük. Ekkora levegőfogyasztásnál ez képtelenség, pláne olyan szinten hogy a port is kiszűrjék. Az Afikakorps Messerein és a szembenálló Spiteken a légszűrő max. lefolytotta egy kicsit a motort, a mai hajtőműveknél viszont pompázst okozna. Az öbölben bevetett Tornadok hajtóműveinek élettartama a por miatt felénél is kevesebb volt.
" csodálkoztak ,hogy nem áll a gépek alatt az üzemangyag. "
A MiG-23-asoknál mókás volt, amikor leszállás után rohantak a szerelők a "tepsiket" a gép alá tenni... Úgy tudom, a MiG-29-esnél már nincs ilyen probléma.
A másik gép a Jak/Mig (???) 1.41. Mint minden mai orosz harci újdonság, ez is befuccsolt.
Nem ami orosz, hanem kb 15 éves szovjet, berepülési programja vége előtt. Ha a Szovjetunio tovább húzza néhány évvel, rendszerbe állhatott volna.

Üdv: Sintér