Törölt nick Creative Commons License 2001.06.14 0 0 85
ms!

Ne haragudj, de vitatkozni szeretnék veled. Lehetséges, hogy a "rövid" megfogalmazásod miatt van, de a szavaidból az derül ki, hogy csak ez az egy járható út. Egy hasonlattal élve, a tanulóvezetőnek a Forma I.-es autón kell megtanulnia vezetni. Tudom, hogy a hasonlat kicsit erős, de jobb nem jutott eszembe.
Nagyon sok olyan pilcsit ismerek, aki csak néha repkedni akar a maga örömére, nem akar versenyezni, nincs igénye egy Cesna-ra, megelégszik egy kisebb Ul géppel is, esetleg csak szabadsága alatt akar repülni néha. Ezek az emberek évente 10-50 órát repülnek. Ebben az esetben már irreális magasak az álltalad említett kiképzési árak.

Ha valaki arra adja a fejét, hogy az általam említett módon akar repkedni, annak lehetősége van most is egy UL géppel is megszereznie a szakszót, 2-300 ezer forintból. Ha még ráadásul a saját UL gépén tanul, a saját üzemeltetési költségén, és csak az oktatót kell fizetni akkor kb a feléből is megúszhatja. Ha ezekután mégis úgy dönt, hogy Cesnával is akar repülni akkor elvégezheti a 3-5 órás átképzést.

Véleményem szerint nem szabad elriasztani a repülni vágyókat azzal, hogy irreális magas kiképzési árakat mondunk nekik. A teljesebb képhez ezt a megvilágítást is figyelembe kell venni.

Előzmény: ms (84)