tere Creative Commons License 2001.08.25 0 0 7
vki>> Azért 160K, mert ez áll legközelebb az eredeti 175K-hoz. Sokan elfelejtik, hogy a felfelé konvertálás ugyanolyan rossz, mint lefelé. Komoly hangrendszeren, akusztikus zenével egyébként hallani is lehet a különbséget. (Egyetlen cég van, aki minőségjavulást tudott elérni felfelé konvertálással, de így hirtelen nem ugrik be, hogy melyik az. Egyébként az a gép csak újramintavételez/számol és rohadt sokba kerül. A 16 bites CD-ket konvertálják vele 20 és 24 bitesre.)
A forced stereo pedig azért forced, mert ha program beledöglik is, sztereo módban dolgozik. A stereo pedig azért nem több csatornás joint stereo, mert így nem keverednek össze a magashangok és nem lesz fázishibás a visszajátszott anyag. A joint stereo mód használatával olyan lesz a tömörített anyag, mintha egy régi, fejhibás kazettás magnóval játszanád le. Próbáld csak ki hegedűvel, zongorával, fuvolával...
(Loreena McKennitt-Book of Secrets /3.track, ezen is hallani)

Egyébként teszteltem a tömörítőket (fülre, szkópra) és a Xing AudioCatalyst jött be a legjobban. Gyors és jó minőségű. A fraunhoffer l3enc-cel akármit csináltam, fázishibás lett az anyag. Kipróbáltam a blade enc-et is, az sem jobb. Aztán már nem is emlékszem, hogy mikkel szenvedtem, de volt sokminden a kezeim között.
Amin hallgattam: JBL TLX-20 HI-FI hangfalpár, Rotel RB-980BX végfok, a hozzá tartozó előerősítővel, SB-AWE64-es hangkártya. Aztán közé került egy Soundcraft Spirit Studio hangpult is (előfok helyett) de a tesztet tekintve ez nem lényeges.
A műszerrel mért átviteli jellemzők is a fentieket igazolják.
Olvastam valamelyik igenzseni és közkedvelt gépújság tesztjét, ami véleményem szerint igen hibás technológiát alkalmazott, mert számítógépes programokkal teszteltek, nem hallgatóztak és nem végeztek analóg műszeres méréseket. Márpedig én nem pl. a Soundforge analizátorára vagyok kíváncsi, hanem arra, hogy mi jön ki a gépből és hogy mit hallok.

Remélem senkit nem untattam halálra...