peyerk Creative Commons License 2001.09.17 0 0 236
Most jöttem haza külföldről, megnéztem a cikket. Válaszolni fogok rá ugyanott, de a kérdésedre vonatkozó részt röviden összefoglalom itt is.

A tárgyra vonatkozóan három érdemi állítást találtam az írásban.

1. Az MSZP nem volt kezdeményezője a buszjárat elindításának, hanem T.I. találta azt ki harmadmaga.

2. Az MSZP-vezetésű építési (helyesen: Városfejlesztési és Környezetvédelmi) bizottság szabotált, nem tartotta be a képviselő-testület által szabott határidőt.

3. A tömegközlekedés fővárosi feladat, a kerület csak kényszerűségből lép, a főváros tétlensége miatt.

Válaszaim a következők.

1. Cikkemben nem állítottam, hogy ne történt volna hosszú évek óta számos kezdeményezés az új buszjárat beindítására. Az azonban tény, hogy az MSZP többször megfogalmazott különböző javaslatokat, nem csak a kerületben, hanem a Fővárosi Önkormányzatnál is, és kerületi önkormányzati választási programunk is tartalmazta a most tárgyalt javaslatot.

A probléma története pedig sokkal régebbi, még a tanácsi időkbe nyúlik vissza, ezért is gyerekesnek tartom a próbálkozást, hogy az "elsőségért" folyó vitába kezdjünk. A lényeg a közös cél, és a legjobb megoldás keresése.

Én a cikkemet ebben a szellemben írtam.

2. A Képviselő-testület 317/ÖK/2001.(VII.11.) számú határozatát, mely a buszjárattal kapcsolatban született, betű szerint idemásolom a jegyzőkönyvvi kivonatból. (Mivelhogy a neten nem hozzáférhető...)

"A képviselő-testület
- felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság és a Gazdálkodási és Költségvtési Bizottság által kialakított állásfoglalás alapján a Békásmegyer és Margit Kórház közötti - Óbudai Temetőt is érintő - autóbuszjárat indítása érdekében a költségvetésben e célra meghatározott 30 MFt-ot felhasználhassa.
- felhatalmazza továbbá a Polgármestert a BKV-val kötendő megállapodás aláírására.
(Jelen van 24 képviselő: 23 igen, 1 nem)"

Tehát a határozatnak határideje nincs, a két bizottság feladata az, hogy tisztázza a részletkérdéseket, alaposan, körültekintően. Tehát a polgármester nem mond igazat, amikor a "testület által megszabott előkészítési határidőről" ír.

A szeptember elsejei dátum az Óbuda újság 15. számában a 3. oldalon szerepel, idézem "... most pedig a BKV lehetőséget lát arra, hogy szeptember 1-jétől indítsa a régen várt buszjáratot." Ennek azonban a BKV ajánlatában komoly feltételei vannak, mégpedig legalább 50 millió Forint értékű beruházás elvégzése és évi 16,5 MFt + ÁFA működési támogatás átadása. Az önkormányzat viszont erre a célra idén 30 MFt-ot szánt.

A két kijelölt bizottság megtárgyalta a javaslatot, melyet cikkemben is ismertettem. Az általunk ismert dokumentumok alapján lehetetlennek tartottuk a megalapozott döntést. Mindkét bizottság, egybehangzóan.

Nem hiszem, hogy a polgármester - ellentétben a két bizottsággal - lehetségesnek látná ilyen körülmények között a buszjárat azonnali beindítását; buszoknak a Dózsa György utcára és a Kiscelli utcára történő ráterelését, továbbá a költségvetési rendeletben megszabottnál kétszer nagyobb összeg kifizetését. Viszont megpróbál bűnbakot keresni az általa elhamarkodottan bejelentett ígéret teljesítésének elmaradása miatt.

Mi viszont inkább azon dolgozunk, mit kell még tenni az indításhoz. Erről írtam a cikkemben.

3. Ez az állítás igaz. Ezért is írtam cikkemben, hogy elfogadhatatlan a BKV javaslata, amely az új járat indításával összefüggő valamennyi költséget a kerülettel tervezi megtéríttetni. És ezért is döntött úgy a Gazdálkodási és Költségvetési Bizottság, hogy a vállalat javaslata az ismert formában elfogadhatatlan.

Éppen erről írtam a cikkemben.

----------

Ezeken az "érdemi" állításokon túl politikai mondanivalója is van a válaszcikknek. Három képviselőt említ a téma kapcsán a polgármester: Csire Jánost, Kövesdi Bélát és Páll Attilát. Nem tudom mire vélni a rájuk történő hivatkozást, hacsak nem az MSZP és az SZDSZ közötti viszony rontása a cél.

Csire János a Gazdálkodási és KÖltségvetési Bizottság elnöke és az SZDSZ frakcióvezetője, a bizottság ülésén maga is több okból elfogadhatatlannak ítélte a BKV ajánlatát. Többek között azt javasolta, hogy magánvállalkozásoktól is kérjünk ajánlatot a buszjárat üzemeltetésére, mert a BKV ajánlata sokkal drágább, mint a piacon szokásos fuvardíj.

Kövesdi Béla a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság újonnan megválasztott MSZP-s elnöke, aki az ügy tárgyalásakor még a GKB tagja volt, és véleménye mindenben megegyezett a cikkemben kifejtettel, hiszen frakciónk álláspontjának maga is alakítója. A frakció részéről ő vesz részt a további előkészítő munkában.

Páll Attila pedig a szeptember 9-én Békásmegyeren tartott időközi választáson SZDSZ-MSZP jelöltként megválasztott új képviselő, aki majdnem kétszer annyi szavazatot kapott, mint a Tarlóst támogató kormánypártok jelöltje.

----------

Kikívánkozik belőlem még egy történet, az idei nyárból, az idegen tollakról jutott eszembe. A polgármester volt az, aki sajtótájékoztatón jelentette be a komplex közbiztonsági program elindítását. Azét a programét, amit a sajtótájékoztatóra meg sem hívott MSZP-s Márkus András dolgozott ki, és amelyet ő meg sem szavazott a képviselő-testületben (!!!). (Erről az Óbuda 14. számában jelent meg írás, az 5. oldalon.) Csakhogy hozzá van szokva, hogy a helyi nyilvánosság kizárólag az ő kezében van, s úgy tűnik zavarja, hogy a Kerületi Szegfűben tavasz óta mi is elő tudjuk adni javaslatainkat, ötleteinket, véleményünket.

Előzmény: Törölt nick (235)