Tam7 Creative Commons License 2001.09.30 0 0 90
Még egy picit kiegészítem, most nem a személyes oldalamról, inkább úgy közlekedésmérnöki szemmel. A magyar vasútnál régebben sokkal nagyobb volt az "élet". Több dolgozó, sokkal hosszabb és több tehervonat, amiből a pénz igazán jön. Ma már ez nincs meg. A kocsik, mozdonyok elavultak, a szolgáltatás színvonala közelít a 0-hoz. Ebből következően kevesebb az utas, ez pedig azt eredményezi, hogy még kevesebb pénze lesz a vasútnak. Az ördögi kör bezárul.

Emellett persze ami nem pénzkérdés, az a begyöpösödott, régimódi gondolkodású vezetők megléte. Tulajdonképpen nem motiválja őket semmi arra, hogy jó vasutat csináljanak (elég csak a menetrend kérdését említenem).

Mindenhol létszámcsökkentés van, a dolgozók (az operatív dolgozók, nem azok, akik az irodában ülnek az igazgatóságon!!!) úgy vannak, hogy nagyon sok munka szakad a nyakukba, jellemzően több ember feladatát látják el. A fizetés olyan, amilyen, fáradtság, stressz jellemző. Az utasok joggal elégedetlenek, mert a pénzükért igazából ócska szolgáltatást kapnak, és nagyon sokszor azokkal a vasutasokkal osztják meg problémáikat, akik általában nem tehetnek róla. Persze mindenre van kivétel. Szóval feszültség feszültség hátán, és ez az eredmény. :(

Előzmény: Tam7 (89)