marslakó Creative Commons License 2001.12.14 0 0 113
Nem értem, hogy meri a MÁV EuroNight vonatnak minősíteni az Istert???

Egyfelől, régi ("Y" típusú), "hugyszagú" CFR hálókocsik vannak rajta, a korábban megszokott és jól bevált újabb fajta (görlitz-i?) kocsik helyett. Ezek össze sem hasonlíthatók a nyugat felé közlekedő EuroNight vonatok hálókocsijaival, de még a hasonló MÁV hálókocsikkal sem.

Kedden este utazttunk kétnapos szemináriumra Romániába és a lepedőn haj- és szőrszálak voltak, indulás után 5 perccel jött csak meg a világítás, addig sötétben voltunk, és a fűtés sem állt a helyzet magaslatán. Szerencsére a határon még viszonylag korán áthaladtunk és így maradt elég idő utána a pihenésre.

Tegnap este indultunk vissza, a vonat 48 perc késéssel érkezett Bukarestből. Ennek mondjuk nem sok köze van az EuroNight minősítéshez, de annak már igen, hogy ezúttal is régi kocsiban utaztunk, nem kaptunk törölközőt, nem volt fűtés, hármunkat egy fülkébe raktak annak ellenére, hogy két T2-esbe szóltak a hálókocsi jegyeink, közvetlen mellettünk lakott a hálókocsi kísérő, aki először hangosan zenéltette a magnóját, utána lapátolta a szenet és hamuzta/kormozta a kazánt (aminek mi semmi hatását sem éreztük, hanem szabályosan megfagytunk), továbbá állandóan mászkált és csapkodta az ajtót, illetve az éjszaka folyamán többször bekopogott hozzánk ő vagy a szomszéd kocsiban utazó kollégája mondvacsinált dolgokkal. A WC egy szeneskamrához hasonlított, WC papír, szappan, kéztörlő egyáltalán nem volt, meg villany sem, lehetett vaktában célba lőni. Ráadásul, hajnalban jöttek a határőrök, és hiába van elnyújtva -asszem gfeca említette- a menetidő, korán sem lett volna elég időnk a zavartalan pihenésre - ha még nem is lettünk volna jégverembe zárva.

Egyszóval ezt mindennek lehetett mondani, csak szolgáltatásnak nem. Ez egy szokásos MÁV szar volt, inkább nekünk kellene 6500 Ft-ot fizetni azért, hogy ezt kiálltuk, nem nekünk a hálókocsi jegyért! Az általam meghívott vendég előtt jó nagyot égtem én is és a szervezetem is, ezért megvizsgálom annak lehetőségét, hogy kértérítési pert indítsak. Mindenesetre a UIC-hoz hamarosan menni fog egy levél, amiben kérem az EuroNight minősítés megvonását.

Nem értem, miért nincsenek a MÁV-nál inkognitós minőség ellenőrök??? Nem baj, majd javaslom a fogyasztóvédelemnek a helyzet kivizsgálását.

Ezek után meg senki ne sopánkodjon a MÁV-nál a pénzes nyugati járatok elveszítése miatt, mert még azt sem próbálták meg elérni, hogy a valamivel megbízhatóbb magyar kocsik közlekedjenek egy ilyen "fontos" vonatban. De amúgy utaztam én már fűtés nélküli MÁV hálókocsiban is haza Tesszalonikiből télen. A folyamatosan kritikán aluli színvonal eredménye, hogy odafelé is és visszafelé is összesen 5-en utaztunk a kocsinkban (bár a másikban nem tudom, még hányan lehettek).

Sajnálom, hogy ilyen hangnemben kell nyilatkozzak egy olyan cégről, ahol egyébként jó ismerőseim, barátaim is dolgoznak, illetve számos kíváló szakember. De egy ilyen utazási "élmény" után nincsen más lehetőség, mint a színtiszta igazság nyilvánosságra hozatala. És ez a színtiszta igazság mostanában elég sokszor olyan dolgokat takar, amit csak az általam korábban használt jelzőkkel lehet leírni (és akkor még finom voltam, és nőies).

Javaslatom mindenkinek, aki ilyen útra kényszerül, hogy vigyen magával só sok meleg ruhát, zseblámpát és bort/pálinkát. Utóbbi sajnos nálunk nem volt.