trophy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 284
A légfékkel vezetőállás váltáskor, beszerelés után fékpróbát kell tartani, ennek során a nyomásokat is ellenőrizni kell.
Ahogy HÉV is mondta vannak kötelező légfékes állomások (Pl Szabadkikötő), ez azért van, hogy próbálják a kopásokat egyenletesebbé tenni.
Egyszerre a két fék nem üzemel, a villanyféket felüloldja a légfék. Azért nem jó, ha megkezdett villanyfékkel történő lassításkor rásegít az ember a légfékkel, mert azonnal oldja a villanyféket, és amíg a hatása megjön, addig "meglódul" a vonat. Előírás szerint megkezdett villanyfékezésnél, már a vészfék is az kell, hogy legyen, viszont egy menetből vészfékezés, a légfékkel, ún. "gyorsfékkel" történik. Szerintem a villanyvészféknek nagyobb a hatása, csak pár tized másodperccel később hat, és könnyebben csúsztatja a kereket, jobban kell homokolni.
Még egy érdekeség, aminek én még nem értettem meg az okát: Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem. A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék, de néhányan a rögzítőféket is használják, bár ez tudtommal csak a motorkocsi első pár meghajtott kerekét fékezi.
Még egy: ha az éberséget elfelejtem taposni vagy nyomni, akkor is a légfékkel állítja meg a vonatot az automatika.
Előzmény: .attus. (283)