twk004 Creative Commons License 2003.06.16 0 0 69
Üdv, lukit!

Ezt hadd kérjem ki a 2T-k nevében, jó? Tévhit az, hogy többszörösét szennyezik a 4T-knek. Az alapjárati CO 0.5-1 tf% (Sir Bors-é 2.5 tf%, ha jól rémlik), az emelt alapjárati CO 1-1.5 tf% ! A másik mérhető komponens, a NOx (nitrogén-oxidok) mindössze 10-15 %-a a 4T-k azonos értékének. Csak az a fránya CH (az olajfüst miatt, és itt is megköszönném a MOL-nak az 1:40-es kúti keveréket, ami 25%-kal dúsabb az 1973 óta 1:50-es gyári előírásnál!!!), amitől rosszul leszel, az 10-szerese, EZ jogos. De összességében kb. ugyanott van károsanyag-kibocsátásban, mint egy korszerűtlen, porlasztós, katalizátortalan 4T (van még nem kevés ilyen a forgalomban!)... Komolyan mondom, emiatt a masszív hecckampány miatt, amit a kormány a Suzuki-gyár forgalmának növelése miatt csinál (sok még a kétütemű!), lassan önként és dalolva meg fogom a kifogástalan műszaki állapotú 1987-es, 115 ezret futott Wartburgomra venni a katalizátort. Azt meg hadd fogadjam kétkedve, hogy a 2.0 Sierrád ilyen értékeket produkál, akár benzinnel, akár gázzal. Ugyanis, mint a Sierra-topicban leírtam, volt ilyenünk 2 évig a családban, nem kevésszer előfordultam benne, és amögött se hegyi levegő illatozott (főleg, mikor gyűrűtörött lett, és nem szerényen ette az olajat). Végül, hogy a topichoz is hozzászóljak: az előbbiekből kiderül, hogy lassan válaszút elé fogunk kerülni, katalizátor, vagy új autó? Én nem fogok újat venni, inkább a katalizátort a Wartira, mert nincs havi 35-40 ezer forintom törlesztésre, meg az új autó értékvesztése is elriaszt. Inkáb egyszer évente fizetek ennyit (becslések szerint kb. egy évet fog kibírni egy 2T-katalizátor), mint havonta, ha meg már elfogyott végleg az alkatrész a DDR-autókhoz, akkor egy pár éves használtat fogok venni. Ez az én véleményem a kérdésről...

twk004

Előzmény: lukit (59)