V63_1668 Creative Commons License 2003.09.02 0 0 27
" de ezt a festést nevezik a nullsorozatos gépek eredeti festésének."

Tulajdonkeppen ezt akartam kinyogni en is;))

GaGe, neked sincs, semmi keped, vagy infod a 006/007/008 Gyikokrol? Szegenyek igen koran elestek, lehetne vitatkozni rajta hogy ertelmetlenul, vagy kenyszerbol volt e igy. Nem ismerjuk az akkori viszonyokat, lehetosegeket, illetve az akkori alkatresz utanpotlasi helyzetet. Ugy tudom, hogy az emlitett gepecskek alkatreszbanyakent szolgaltak evekig, majd miutan elfogyott beloluk minden, mentek a kes ala. Erroltudnal korbekerdezni Fcben par embert? Ott talan meg van aki emlexik azokra az idokre. Esetleg DGKUm tud valamit a dologrol.

Van itt meg egy tema.

Hogy miert modositottak anno a Pielstick fele turbochargert. Ismereteim szerint nagyobb teljesitmenyt vartak tole, de jol mellefogtak, mert a agyari Pielstick rendszer jobban uzemelt.
Az eredeti Pielstick chargerrol par szo a motor gyari katalogusabol:

A PA4 V 185 motorokhoz nagy nyomasu turbofeltoltot alkalmaztunk, levegos hutessel(intercooler). Bizonyos alkalmazasokhoz a motor szallithato intercooler nekul is.Intercooler nelkuli kivitel opcionalisan valaszthato. A turbofeltoltok HISPANO-SUIZA, ritkabban BROWN BOVERI gyartmanyok (a Gyikban az elobbi uzemelt). A feltoltok parhuzamosan a hengerek tengelyevel helyezkednek el, megfelelo tamasztekokkal rogzitve. A 16/es 18 cilinderes valtozat (16 PA4 V185, es 18 PA4 V185) ket turbofeltoltovel rendelkezik. Minden henger szivocsonkja (bemeno levego) egyazon oldali sorrol van taplalva. A 12 cilinderes (12 PA4 V185) valtozat eseteben csupan egy turbofeltoltot szereltunk, ez szolgalja ki mindket hengersor levegoigenyet dupla intercooleren keresztul. A 6, illetve 8 cilinderes verziok (6 PA4 V185, es 8 PA4 V185) motorok eseteben csak egy intercooler vegzi a levego huteset.
A levego hutok kulonbozo vekony csovek rendszere, melynek huteset alacsony homersekletu vizkor vegzi.
A turbofeltoltok vizhutesuek, huteset a motor kulso hengerhuteseinek vizkore vegzi.

A turbinahoz vezeto gaz csatornak a cilinderek szamanak megfeleloen tipusonkent valtozo; a cilinderek gaz kivezeto csatlakozasai egy focsatornara vannak kapcsolva, es megfeleloen elrendezve, hogy az egesterbol tokeletesen tavozhasson a kipufogogaz.

Tehat, a Gyikban uzemelo 18 PA4 nel a dupla turbofeltolto alkalmaza indokolt lehet, hogy megfeleloen ki tudja szolgalni mind a ketszer kilenc cilindert. Mi egy feltoltosre alakitottuk at, s a mar emletegett tulhevules,ami repedeseket, majd kesobb gaz szivargast okozott, oriasi teljesitmeny veszteseggel jart. Valoszinunek tartom, hogy a szimpla turbofeltolto huteset tovabbra is a motor vizkoreibol oldottak meg, holott az egy feltoltore eso sokkal nagyobb hofejlodes miatt sajat hutesrendszert kellett volna kiepiteni.

Meg nehany erdekes informacio a PA4 motorokrol:

1970 vegen, a PA4 motorokat egyre nagyobb szamban gyartottuk, 1971re elerte a 12.000 cilindert. A fejlesztes soran szerzet 10 evnyi tapasztalatra tamaszkodva motorjaink a legkulonfelebb kondiciok kozott is helyt allnak.
A PA4 V185 motorok sokesetben sikeresen tesztelve lettek tobbfele alkalmazas kereteben.

-100 oras UIC teszt 1961 aprilisatola 16cilinderes valtozaton az SNCF keresere.

-840 oras megbizhatosagi teszt 1964 aprilisatol, szinten az SNCF szamara

-450 oras tengereszeti minosito proba 1965 juliusaban egy 12 cilinderes valtozaton, a francia tengereszet altal.

-100 oras UIC teszt az SNCF szamara egy soros elrendezesu 6hengeres valtozattal

A motorok a vasuti jarmuvek meghajtasan felul gyakran elofordulnak tengereszeti alkalmazasoknal, illetve mobil eromuveknel, utobbi esetben a 18 cilinderes valtozattal.

Ha tovabbi reszletek erdekelnek Benneteket, azokat is beirom.

Előzmény: GaGe (26)