Törölt nick Creative Commons License 2003.10.02 0 0 36
Csak egy kis fapados árnyoldal...
A hétvégén Londonban voltunk, gondoltuk menjünk fapadossal, azzal biztosan olcsón megússzuk. A Ryanair-t választottuk, nekünk mondjuk nincsenek messze az ausztriai kiindulási pontok. Azt viszont nem kalkuláltuk, hogy a fapadosok a Stansted reptéren szállnak le, innen bejutni Londonba még fejenként 26 fontba kerül. Ezzel, meg az illetékekkel együtt majdnem annyiba került a jegy, mint egy rendes légitársaságnál. Igaz, az már a mi hülyeségünk, hogy minek akartunk mi pont a hétvégén utazni, amikor a legdrágább minden.
A nagyobb szívást mégis az jelentette, amikor a visszaútnál vasárnap kiderült, hogy a London-Stansted útvonalon nem vonatok járnak, hanem buszok. Kb. fél órát álltunk sorba, mire sikerült begyömöszölni magunkat egy buszba, mert persze az angolok akkurátusan egyesével állították ki az óriási néptömegnek a buszokat. Emiatt jól le is késtük a repülőt és az éjszakát a reptéren kellett töltenünk, mivel a következő járat csak másnap reggel volt +80 fontért. Egy kissé vígasztalt az a tudat, hogy nem mi voltunk az egyetlen balfácánok, hanem rajtunk kívül még kb. 200 ember próbált hajléktalan harcot vívni a reptéren egy-egy padért. Akiknek nem jutott hely azok újságpapíron aludtak a földön.
Szóval, tájékozódjatok, hogy hová is szállnak le a repülők, onnan milyen módon lehet a várost elérni, mennyiért mert nagyon meg lehet szívni, ha az ember hirtelen felindulásból lefoglal egy jegyet, ami csak 25 euró.