Micimackó Creative Commons License 1999.05.07 0 0 26
Nekem sajnálatosan személyesen volt alkalmam meggyőződni a biztonsági öv hasznáról. Kb. 70-80 km/h sebességgel rohantam bele egy álló teherautóba hátulról. Az autó - Astra - letörte a teherautó hátulján lévő majomfogót (az a lökhárító, amit azért tesznek fel, hogy személyautó ne csúszhasson be a plató alá) becsúszott a teherautó alá, a plató széle felgyűrte a tető peremét és így állt meg. Az autóban nem volt légzsák, de az övem be volt kapcsolva. Minimális zúzódásokkal és felrepedt szemöldökkel (a leszakadó tükör üthette meg a homlokom) megúsztam a dolgot. Ja és némi üvegszilánk ment a szemembe, de az is rendbejött. Még csontom sem tört, csak a mellkasom és a hasam lett lila egy-két hétre. És hogy dícsérjem egy kicsit az autót (végül is megmentette az életemet), az ajtót második próbálkozásra ki tudták nyini kívülről, kilinccsel. No és egy adalék a fellépő erők nagyságáról (szerintem többet mond mint a puszta számok). A rajtam lévő félműszálas anyagból lévő zakó az öv vonalában a fellépő erő hatására megégett. Ha nincs övem, akkor ez az erő a fejem és a plató széle között lép fel. Láttatok már földre ejtett görögdinnyét, ugye ?

Ja és hogy miért kötelező ? Sok ember nem gondol bele, hogy milyen energiákat ural amikor egy - akár nem is túl erős - autót vezet. No és az élet védelme az ugye elsődleges, ne is nézzünk járulékos költségeket. Az emberek többségét meg kell védeni saját tudatlanságától és felelőtlenségétől.