Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 16
1-es busz
A 60-as évek első felében a Hősök tere - Kelenföldi pu. között járt, de a Lánchídon át. Ikarus 66-ossal!
Amikor az Erzsébet hidat építeni kezdték és már a budai hídfőt is nagyon feldúlták, akkor átkerült a Szabadság hídra.
1966-ben épült a Kacsóh Pongrác uti gyalogos-aluljáró, akkor +hosszabbították odáig; a 25-öst pedig visszavágták a túloldalon, így 1iknek sem kellett a vasúti átjárón átmennie. Ekkor már házi csuklósok jártak a vonalon.
1969-ben v. 70-ben típuscsere Ik180-ra.
1970-ben felépült a felüljáró (a 3 közül a középső híd), akkor azon átment az 1-es, és a mai parkoló helyén lett a végállomás (a 25, 25Y, 125-é is).
1973 legvégén adták át a kisföldalattit, akkor kerültek a végállomások a mai helyükre.
Ezután +szűntetésig már nem változott az útvonal.

7-es villamos (csak a legutóbbi inkarnáció)
1966-ig a nem egész nap, pl. csak csúcsforgalomban közlekedő járatokat szokás volt betűvel jelölni (busznál is). Így pl. R Rákospalota, Kossuth u. - Újpest, Fóti út volt.
1966-ban jött egy nagy díjszabásreform, attól kezdve csak a díjszabási korlátozásos járatokat jelölték betűvel (=bérlet nem érvényes, és 1 v. 2 vonaljegy kell). Ekkor az R számjele 7i lett. (nem tévedés, kisbetűvel!)
Ami érdekes, ezeknek a tujáknak az iránytábláján (elől is és oldalt is, '66 előtt és után is) pirossal jelölték a számot (betűt), és kékkel volt bekeretezve.
1971-ben a szobi vasút villamosítása miatt az Árpád út - Fő u. közötti 1vágányú felüljárót lebontották, a 7i megszűnt (a maradék útvonalat Újpesten teljesen lefedte a 10-es, ill. Rpalotán az ideiglenes 55A).
A felüljáró újjáépítése után (1974 v. 75?) már nem állították vissza a 7i-t, a 10-es ment át Palotára.
Járműtípus: 2600 + 2 kicsi, 3-ablakos (de ált. kettősfeljárós) pótkocsival járt.

Előzmény: BPO-700 (15)