A 25-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.11.20.
A 25-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út és az István út kereszteződéséből kiindulva Városliget - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákospalota - Pozsonyi utca útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 25-ös autóbuszok Hősök tere - Hermina út - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákos út - Arany János utca - Bocskai út - Szentmihályi utca - Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.
1940.07.02.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1940.08.24.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1941.04.03.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1944.
A 25-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1946.10.09.
A 25A jelzésű autóbusz Őv utca és Rákospalota, Hubay Jenő tér között közlekedett.
/A járat megszűntetésének időpontja nem ismert! Feltételezésem szerint a 25-ös autóbusz újraindításakor szűnt meg./
1948.02.16.
A 25-ös autóbusz ismét közlekedett (Hősök tere - Hubay tér).
1948.07.12.
A 25-ös autóbuszok - csatlakozva a 7-es autóbuszokhoz - Bosnyák térről indultak Rákospalota felé.
1949.01.10.
A 25-ös autóbuszok útvonalát Károlyi Mihály utcáig hosszabbították meg.
1961.06.15.
25Y jelzéssel Bosnyák tér és Rákospalota, sípos Dénes (Székely Elek) úti raktárváros között közlekedett.
1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek.
/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/
1970.09.01.
125-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Mexikói út és Rákospalota, raktárak között.
1970.11.22.
A 25-ös, a 25Y és a 125-ös gyors autóbuszok az új Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomásról indultak külső végpontjuk felé.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)
125 - 25gy
1985.06.17.
125-ös jelzéssel Újpest, Szilágyi utca és Káposztásmegyer, Szílas-patak között közlekedett Leiningen Károly utcán át.
1987.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 25gy autóbuszok Rákospalota, Compack Vállalatig közlekedtek;
--- 25Agy jelzéssel Kacsóh Pongrác út - M3 út - Tóth István utca - Irány utca - Rekettye utca - Rákos út - Arany János utca - Eötvös utca - Rákospalota, Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.
1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt - az É-D.-i metró újabb szakaszának átadása miatt:
--- A 25Agy útvonalát Árpád úton át Újpest, Központig hosszabbították meg.
/Mexikói út felé Tél utca - Titó utca közlekedtek./
--- A 125-ös autóbuszjárat megszűnt.
1993.07.01.
A 25-ös autóbuszok Rákospalota, MEDIMPEX-ig közlekedtek.
/Korábban 170-es autóbuszok közlekedtek, ezen az ipari szakaszon./
1996.03.01.
A 25-ös és a 25gy útvonalát Rákospalota, Székely Elek utcáig rövidítették meg.
2001.10.25.
Ismét közlekedett a 125-ös autóbusz Káposztásmegyer, Szilas-patak és Dunakeszi, AUCHAN között.
---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!
Köszönöm!
BPO-700