A 45-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1963):
1913.
A 45-ös villamos Zugliget - Margit híd - Váczi körút - Központi Városháza - Ferenc József híd - budai rakpart - Fogaskerekû vasut - Zugliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 43-as villamos közlekedett./
?
A 43/45 körjáratú villamosok közlekedése megszűnt.
1940-es évek közepén
A 45-ös villamosok Nagyvárad tér - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Margit híd - Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.
1944.
A 45-ös villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.07.19.
A 45-ös villamosok Nagyvárad tér - Üllői út - Kiskörút - Berlin (Nyugati) tér útvonalon közlekedett.
1948.08.01.
A 45-ös villamosok a Szent István körúton, a Margit hídon, a Mártírok útján (Margit körút), a Széll Kálmán (Moszkva) téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.
?
A 45-ös villamosjárat megszűnt.
1952.10.26.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Március 15-e tér útvonalon közlekedtek.
1960.07.08.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Felszabadulás tér (Ferenciek tere) útvonalon közlekedtek.
1962.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Astoria útvonalon közlekedtek.
1963.11.07.
A 45-ös villamos viszonylatjelzését 44A jelzésre módosították.
---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!
Köszönöm!
BPO-700