braun Creative Commons License 2004.01.03 0 0 253
BÚÉK!

"Az viszont igaz, hogy M63-nál mechanikus kapcsolat volt a motor és a generátor blokk között, addig az M41-en hidraulikus kapcsolás van."

Te GaGe!

Én most olvastam a hozzászólásodat, és lebányásztam a polcról a dízeles könyveimet, hogy megnézzem, mit is írnak itten a csöriről. Tanulmányoztam a hajtómű rajzát....nos, én akárhogy is nézegettem, nem tudtam rájönni, hogy az általad említett hidraulikus kapcsolat merre található.
A hajtómű behajtó tengelye egyben áthajtó tengely is, és onnan kapja a hajtást a generátor, illetve a pontosság kedvéért megjegyzendő, hogy van a generátor és a hajtómű kközött egy rugalmas tengelykapcsoló. Hidraulikus elem nincs.
Szerintem valamit félrehallottál.
"Az "prototípus" M41 001 és 002 pedig tudtommal hidraulikus segédüzemi hajtással készült, nem generátorról tápláltal."
Nézegetve a proto Csörgő rajzát, az a mozdony inkább hasonlít segédüzemi szempontból a Púposra.
Nem nagyon hallottam olyan mozdonyról, ahol a motort és a generátort hidraulikus tengelykapcsolóval választották el. Hiszen süzemi feszültségre mindig szükség van(akkutöltés, vezérlés, stb..). A vonatfűtési generátornál pedig általában egy egységbe van szerkesztve a süzem, valamint a fűtés, tehát itt sem látnám értelmét hidraulikus tgk alkalmazásásnak.

Braun

Előzmény: braun (252)