Szöcske 001 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 261
Köszi, valóban a Ganz-MÁVAG leírás vezérlési rajzaiban benne van az X-ben induló vontatómotor-szellőzés!
A V63-asról annyit, hogy volt szerencsém összehasonlítani már a két fajta forgóvázat azonos körülmények között, és elmondhatom Neked, hogy még mindig ráver az UFC a Kruppra! A 006-ossal például indultam már Százhalombattáról nedves időben 1900 tonnával Finomítóra úgy, hogy a finomitós előjelzőnél 60-al mentem, amire a kerékperdülés miatt sorozat V63-as legfeljebb tiszta időben képes!
A forgóváz összekötő szerkezetnek meg csak a jármű vezetésében volt szerepe, és volt olyan M63-as is, amiből ez már hiányzott.

"A csikorgás nem a lengéscsillapítótól, hanem a vonóerő átadó rudazat mangán csapjaitól ered. Ezek dízel mozdonyainkon az olajfolyás miatt mindig kenve voltak."
A csikorgás, ha jól figyelsz, kiderül, hogy rugózáskor hallatszik, tehát nem a "vonóerő átadó rudazat mangáncsapjaitól ered". A mangán alkatrészeknek a berágódás miatt kifejezetten káros a kenés, ezért ilyen szempontból az olajfolyás következtében az M63-asnál jobban észrevehető csikorgások lettek volna!
Jó éjszakát!

Előzmény: DGKUm (258)