bi-02 Creative Commons License 2004.01.05 0 0 272
Látom kissé elmérgesedett a hangulat az utóbbi időben. Gondolom nem ez volt a szándék. A vitának azomban mindig van értelme, csak arra kell vigyázni, hogy ne essünk át a ló másik oldalára és ne legyen kioktató jellegű. DGKUm sokéves tapasztalata magáért beszél, mi ezzel nem vehetjük fel a versenyt, ez tény. Másrészt viszont - csak polgári (és vasúti) szakmai előképzettségünk miatt - igyekszünk nem hülyeségeket írogatni, de mivel nem minden hozzászólás könyvből ered, ezért lehet néhány félreérthető, vagy téves megállapítás.

Ennek szellemében megkövetem magam és elismerem, hogy a csuklós forgóváz bekötő szerkezet elemei között valóban van két vonórúd.

DE, (elővettem a könyvet 413-873) ismeretterjesztés céljából és nem utolsó sorban előző hozzászólásom megvédése érdekében idézet következik:

1.)
"A szélső tengelyágyak karos kivitelűek (homlokvezetés nincs) GUMIÁGY bekötéssel, a tengelyágy vezetés egyoldalas.
A középső tengelyágy homlokvezetésű, egyoldalas oldalvezetéssel. A tengelyágyvezetés úgy a homlok, mint az oldalvezetésnél mangánlapbetétes."

Más források a gumiágy bekötést a jól csengő "szilentblokk" kifejezéssel említik.

2.)
"Csuklós forgóváz bekötés
Leírás
A vonóerő átadás a forgóvázról az alvázra az ún. csuklós bekötőszerkezettel történik. Ez a vonóerő átadó szerkezet két csapja a forgóváz mozdonyvége felőli első kereszttartóba van két db GUMIÁGYAS VONÓRÚDDAL bekötve. A vonórudak egy kétkarú GUMIÁGYAS emeltyűn keresztül adják át a vonóerőt a forgóvázról az alváznak és azon keresztül a vonóhorognak."

Direkt kiemeltem, hogy van vonórúd ami miatt fent már megkövettem magam, de úgy a szélső csapágyvezetés bekötése, mint a Z-bekötés rugalmas! Persze lehet, hogy azóta történt szerkezeti átalakítás, amiről - ha volt ilyen - szívesen vennék műszaki leírást, de ha nem, akkor az idézetre való tekintettel nem érdemes erről tovább vitázni.

Előzmény: DGKUm (264)