Peto Creative Commons License 2004.01.05 0 0 178
Kiegészítés a 44-eshez:

1949. 03. 14. Nagyvárad tér – Gyáli út – Ecseri út között

1951. 11. 04. Nagyvárad tér (Gyáli út sarkáról) – Üllői út – Ecseri út – Gyáli út – Zombori utca, új végállomáson tolatással fordul. Vissza Gyáli út – Ecseri út – Üllői út – Könyves Kálmán körút – Gyáli út – Nagyvárad tér

1956. 10. 23. Háborús esemény miatt nem közlekedett

1957. 07. 01. Felszabadulás tér – Cinkota között közlekedik (korábbi 46A)

1958. 09. 21. Végállomása a Szabad sajtó útra kerül át. Beindul a 44A Szabad sajtó út – Lándzsa utca között.

1959. 05. 11. A 44-44A végállomása a Madách térre kerül át (Wesselényi utcába, a zsinagógával szemben)

1960. 08. 20 44A hősök fasoráig közlekedik, 44-es Budapesti útig

1961. 07. 03. A 44B (?) jelzése 44Y-ra változik (Madách tér – Cinkota, gyógyszertár)

1961. 09. 18. 44-es hosszabbítása Rákosi útig (ez az általam már említett Szénás utca)

1965. 09. 13. 44-eshosszabbítása Békés Imre utcáig

1970. 04. 03. A 44-44A-44Y megszűnt, helyette 144-es gyors, 144A gyors, illetve 45Y járt. Beindult a 144É éjszakai Örs v. tere – Kerepesi út – Batthyány utca vonalon, külső vége valószínűleg Békés Imre utca

1977. 01. 01. Átszámozás 144gy helyett 44gy, 144Agy helyett 44Agy. Utóbbi megszüntetése kb. 76-ra tehető.
Ekkor változott a 31Y 144-esre (Örs v. tere –Rákosi út –Mátyás király út – Békés Imre utca között)

1977. 01. 03. 144É módosítás Csömöri úton

1978. 03. 01. 44gy hosszabbítás Szlovák útig (vissza Rákos úton), és változott a 144-es (Csömöri út – János utca – Rákosi út)

1979. 07. 16. Csömöri úti felüljáró, 144-es a felüljáró –Pálya utca – Rákosi út vonalon járt.

1979. 01. 02. 44gy csuklósítás

1981. 02. 01. 144-es módosítás, Vezér utca

1987. 07. 01. 44A gyors beindítása Örs – Centenáriumi ltp. között.

2003. 03. 03. 144gyors beindulása

2033. 09. 01. 144gyors csuklósítás

Az 55-öshöz:
Az 55-ös végállomásnevében sosem szerepelt az aluljáró kiegészítés. Az autóbusz 1990. július 1-jétől az Ajtósi Dürer sor - Hermina út - Erzsébet királyné útja vonalon fordult vissza, megállt az Ajtósin a Hermina út előtt, végállomása a Hungária körúton volt, Erzsébet királyné útja néven. Előbbiek szerint tehát nem volt közös megállója a trolival.