BPO-700 Creative Commons License 2004.01.12 0 0 247
A 66-os AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:

1929-ben döntöttek egy autóbuszjárat megszerzéséről, mely Dél-Pest felé tartottvolna, mivel a gazdasági válság közbeszólt, így nem valósult meg.

1950-es évek elején került szóba másodszor egy olyan autóbuszjáratról, mely Boráros térről Soroksárra került volna. Viszonylatjelzése 46-os lett volna. Járműhiány miatt azonban ez sem valósult meg.

1954.11.25.
A 66-os autóbuszok Pesterzsébet, Kossuth tér és Soroksár, Vasöntöde között közlekedtek.

?
66Y jelzéssel Pesterzsébet, Kossuth tér és Péterimajor között közlekedtek.
/Korábban "P" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1968.
A 66-os autóbuszok Pesterzsébet, Erzsébet tér és Soroksár között közlekedtek.

1970.08.11.
A 66-os és a 66Y jelzésű autóbuszok Soroksár, Gumiipari Vállalatig közlekedtek.

1974.09.02.
A 66Y jelzésű autóbuszok Pestimre, Ültetvény utcáig közlekedtek.

1977.01.01.
A 66Y autóbuszjárat viszonylatjelzését 166-os változtatták meg.

1980.03.30.
A 66gy autóbuszok Határ út, metróállomás és Soroksár, Gumiipari Vállalat között közlekedtek.

1984.11.01.
A 66-os autóbuszok Határ út, metróállomástól közlekedtek Soroksár felé.
/Az új szakaszon korábban 199-es autóbuszok közlekedtek./

1986.06.01.
A 166-os autóbuszok Pestszenterzsébet, Kossuth tér és Pestszentimre, Dózsa György út között közlekedtek.

***
Van olyan információm is, hogy 1970-71 táján 66A, illetve 66B jelzésű autóbuszok is közlekedtek.
***

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg4

Köszönöm!

BPO-700