_bp_ Creative Commons License 2004.02.20 0 0 105
Üdvözletem a topikban megjelenteknek!

Érdekes témát feszegettetek itt Szabfer felvetésére, miszerint mi adhatja egy mai cikk, vagy ennek a komplexebb gyűjtőhelyeként szolgáló sajtóorgánum igazi esszenciáját - vagyis, az értéket. A témában elhangzott már pro és kontra elég sokminden - és részint a Hancu Vs. Reiker duóban is mindkét oldalon látok igazságtartalmat. Amit azonban látni kell sajnos, hogy amíg effektíve üzleti alapon történik egy újság készítése - kő keményen a felvevőpiac igényeit kell kielégíteni. A GameStar büszke arra, hogy 12 éves átlagéletkorú olvasói vannak, és bár legalább annyira ellenszenves ez a dedós stílus a 13-nál idősebbek számára, de mint eladási adataik mutatják: valahol nekik van igazuk. Itt jön a képbe az a kérdés, hogy vajon megéri-e lealázni magad az igényesség oltárán, és amőba szintre redukálni az önbecsülésedet, vagy dacolva a közizléssel - unikum jellegű, szűkebb réteg számára ugyan, de értéket képviselő munkásságot adni az érdeklődők kezébe. Meg lehet próbálni, Reiker a legjobb elrettentő példa: 3000 példányszámban értékesíteni tudott próbálkozása mutatja a legjobban, hogy ezt hobbin kívül másként nem igazán lehet jövedelmezővé tenni... És mint olyan - ezt csak ebben a formában lehetne űzni. Szóval amíg a piac teljes játék alapján választ újságot (hogy a DVD-s lapokról már ne is beszéljünk) - addig próbálkozhatunk itt minden félével, a változást csak közösen összefogva lehetne elérni. Még ha néha jön is egy ifjú titán, vagy erőtől duzzadó sokat megért csapat (esetünkben a PC Guru szerkesztői), önmagukban nem igazán fogják tudni megváltoztatni a szemléletet - muszáj kicsit populárisnak is maradniuk, ha nem akarják, hogy holnap ne tudjanak kenyeret vásárolni a boltban :)