Szia Artax!
A motoros kaszák teleltetése a következők szerint történik:
- A gépet alaposan tisztítsad meg. A rászáradt növényi maradványokat is (amennyire lehet) távolítsad el, mert ezek a levegő nedvességtartalmát magukba szíva korrodációt okozhatnak.
- A levegőszűrőt alaposan rázzad ki, ha van sürített levegő, azzal fujassad ki.
- A tankból öntsd ki a benzint és ellenőrízzed, hogy nincsenek-e a tankban szennyeződések. Ha van a a tankot öblítsed ki tiszta benzinnel, és zárjad vissza a tanksapkát. Indítsd be a motort, és addig járassad amíg az le nem áll. Így a karburátorból kijárattad a benzint.
- Vegyed ki a gyújtógyertyát, és ellenőrízzed a szinét. Ha őzbarna, akkor jó. Ha nem, akkor meg kell tisztítani, vagy ki kell cserélni. Ha nagyon kormos, vagy szürkés fehér - vidd el a gépet szervízbe, ahol a karburátort állítassad be. A gyertyát mindig csavarjad vissza a helyére, nehogy szennyeződés kerüljön a hengerbe!
- Ellenőrízzed, hogy a csavarok nem lazák-e?
- Szereljed le a fém vágószerszámot és ha szükséges szakműhelyben éleztessed meg. Ezután kenjed be korrózióvédő anyaggal.(Pl. zsír, stb.)
- A műanyagszálas vágófejből (damilfej) vegyed ki az orsót, és tároljad nedves helyen. Tavasszal a használatba vétel előtt 2-3 nappal a vágószálat tegyed vízbe, ezáltak az rugalmas, és hajlékony lesz.
- A gépet tároljad száraz és pormentes helyen!
Hát kb. ennyi, amit meg kell tenni annak érdekében, hogy tavasszal ne legyen gond a kaszával.
Automata öntözőrendszerekkel kapcsolatosan is várom a kéréseket, de egyszerű véleményeket is szívesen olvasnék ezekről a témakörökről azoktól is, akik csak olvasgatják a topicot, de eddig még nem szóltak hozzá.
Üdv. Gépdoki