kneissl Creative Commons License 2004.10.20 0 0 303

A Zorigón írták:

 

A 32 "versenyzőből" az első kör után már csak hét pályázik az Év Autója 2005 megtisztelő címre, a második forduló november elején lesz.
Végeredmény november közepén


[origo] biztosítás

Casco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!


Tovább>>>


A szakújságírók a Fiat Pandát választották tavaly (azaz 2004-re) az Év Autójának, az idei választáson azonban már biztosan nem nyer az olasz autógyár. Megtartották ugyanis az első fordulót, a zsűri 58 tagja a 32 jelöltből hetet tartott érdemesnek a további küzdelemre.

Az Idea kiesett, versenyben maradt viszont az 1-es BMW, a Citroën C4, a Ford Focus, az Opel Astra, a Peugeot 407, a Renault Modus és a Toyota Prius. A második körre november elején kerül sor, a szakíróknak akkor 25 pontot kell szétosztania a döntősök között.


Ha valaki ellenérzéseket táplál valamelyik modell iránt, megteheti, hogy egyetlen pontot sem ad rá, egy autót viszont maximum tíz egységgel lehet jutalmazni. Minden egyes döntést írásban meg kell indokolni, a végeredményt november közepén hirdetik ki: a győztes 2005-ben az Év Autója lesz.

A verseny szubjektív véleményeken alapul, hiszen kategóriák nincsenek. A "döntnökök" simán le vagy felpontozhatnak egyes modelleket, de természetesen törekszenek az igazságos versenyre. Figyelembe kell venniük például az ár/érték arányt, az újdonság erejét, s nem utolsó szempont a forma és kényelem sem. Csak olyan autó vehet(ett) részt a szavazáson, amelyet a szavazás pillanatában legalább öt európai országban árusítottak már, és minimum évi 5000 példányban gyártanak.